×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
صدور نخستین ویزای دانشجویی با فرایند مستقل در کیش

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، زهرا حسین زاده رئیس اداره کنسولی دانشجویان بین المللی کیش با بیان این که پس از حضور فعال پردیس های بین المللی با فعالیت یک دهه در منطقه آزاد کیش؛ برای نخستین بار صدور ویزای دانشجویی با فرایند مستقل، جهت تسهیل شرایط تحصیل دانشجویان خارجی و اتباع افغان در این دانشگاه ها فراهم شد.

به گفته حسین زاده اتباع خارجی دانشجو قبل از تأسیس اداره کنسولی دانشجویان بین المللی در کیش، مجبور بودند مدارک و فرآیند صدور ویزای تحصیلی را از دانشگاه های مادر و دفتر کنسولی دانشجویان در تهران پیگیری کنند.

وی گفت: دریافت ویزای تحصیلی دانشجویان خارجی به ویژه دانشجویان افغان از تهران به خاطر مسافت، در دسترس نبودن متولیان امر و نداشتن آگاهی لازم از فرایند های اداری سبب شده بود متقاضیان ضمن صرف زمان بیشتر با مشکلات عدیده ای مواجه شوند.

رئیس اداره کنسولی دانشجویان بین المللی کیش، پیگیری های مستمر جهت ابلاغ دستورالعمل لغو ممنوعیت تحصیل اتباع افغان در این منطقه را از اقدامات مهم این اداره برشمرد و گفت: بر اساس قانون جذب دانشجویان خارجی اتباع افغان مقیم ایران باید پس از قبولی در دانشگاه های ایرانی، اقامت پیشین خود را به اقامت تحصیلی تبدیل کنند که برای انجام این فرایند تا کنون متولی مشخص در جزیره کیش وجود نداشت.

زهرا حسین زاده در ادامه تصریح کرد: تمام دانشجویان افغان می توانند با مراجعه به نماینده کنسولی در دانشگاه خود و یا تماس مستقیم با اداره کنسولی دانشجویان بین المللی کیش مستقر در پردیس بین المللی کیش، دانشگاه علوم پزشکی تهران، پس از پذیرش مشروط در دانشگاه مورد نظر خود، برای اخذ ویزای تحصیلی اقدام کنند.

حسین زاده خاطر نشان کرد: تمام پردیس های دانشگاهی نیز موظف هستند در صورت پذیرش اتباع افغان مقیم ضمن معرفی این دانشجویان به اداره کنسولی به منظور تبدیل ویزای این دانشجویان به ویزای تحصیلی از طریق نماینده خود اقدام کنند.

شایان ذکر است صدور ویزا برای دانشجویان بین المللی غیر افغان نیز در اداره کنسولی دانشجویان بین المللی کیش طبق دستورالعمل های وزارت علوم و بهداشت و بر اساس درخواست پردیس های دانشگاهی انجام می شود.

همچنین اداره کنسولی دانشجویان در منطقه آزاد کیش درصدد است در راستای تبدیل جزیره کیش به هاب دیپلماسی علمی منطقه، در صورت نظر مساعد و اخذ موافقت نهادهای ذیربط، فرایند صدور ویزای دانشجویی در گام بعدی از طریق نمایندگی وزارت خارجه در جزیره کیش به طور مستقیم پیگیری کند که این مسأله می تواند تاثیر مستقیم در ارتقای زیرساخت های بین المللی سازی در جزیره کیش داشته باشد.