×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

وزارت امور خارجه چین از سفر «شی جین پینگ» رییس جمهور این کشور به اندونزی و تایلند برای شرکت در نشست‌های گروه- ۲۰ و «اپک» خبر داد.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از وبگاه وزارت امور خارجه چین، پکن امروز جمعه در بیانیه ای اعلام کرد که شی جین پینگ رئیس جمهور این کشور به منظور شرکت در هفدهمین نشست گروه- ۲۰ به جزیره بالی واقع در کشور اندونزی سفر خواهد کرد.

در بیانیه صادره از سوی وزارت امور خارجه چین در این خصوص آمده است: رئیس جمهور چین همچنین برای شرکت در بیست و نهمین نشست سازمان همکاری‌ های اقتصادی آسیا- اقیانوسیه (اپک؛ APEC) به کشور تایلند سفر خواهد کرد.

به گزارش شینهوا، هووا چون اینگ سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد: شی جین پینگ در روزهای ۱۴ تا ۱۷ نوامبر (۲۳ تا ۲۶ آبان ماه) به دعوت جوکو ویدودو رئیس جمهور اندونزی و به منظور شرکت در هفدهمین نشست گروه- ۲۰ به بالی سفر خواهد کرد.

به گفته هووا چون اینگ، همچنین قرار است شی جین پینگ طی روزهای ۱۷ تا ۱۹ نوامبر (۲۶ آبان تا ۲۸ آبان ماه) و بنا به دعوت «پرایات چان او چا» نخست وزیر تایلند در بیست و نهمین نشست رهبران اقتصادی سازمان اپک در تایلند شرکت کند.

رسانه ها چینی نیز اعلام کردند که در حاشیه نشست سران گروه- ۲۰ در جزیره بالی در اندونزی، شی جین پینگ با امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، مکی سال رئیس جمهور سنگال و آلبرتو فرناندز رئیس جمهور آرژانتین دیدار خواهد کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.