×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شکایت جمهوری خواهان علیه معاون ترامپ به در بسته خورد

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بیزنیس اینسایدر، قاضی ایالتی تگزاس شکایت گروهی از هم حزبی‌های دونالد ترامپ علیه مایک پنس را فاقد وجاهت قانونی دانست و آن را نپذیرفت.
جرمی کرنودل روز شنبه اعلام کرد جمهوری خواهانی که علیه معاون رئیس جمهور طرح دعوی کرده اند، وجاهت قانوی برای چنین اقدامی را ندارند. این قاضی ایالتی آمریکا متذکر شد امتناع پنس از همراهی با نماینده جمهوری خواه تگزاس و ۱۱ عضو مجمع برگزینندگان از ایالت آریزونا برای رد نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا زیان قابل تشخیصی را متوجه آن‌ها نکرده است.
معاون رئیس‌جمهور آمریکا پیش‌تر از قاضی فدرال خواست شکایت لوئی گومرت، نماینده جمهوری‌خواه کنگره و چند هم‌حزبی دیگر او را رد کند. اسناد به دست آمده از یک دعوی حقوقی نشان می‌دهد معاون دونالد ترامپ از همراهی با هم حزبی‌های جمهوری خواه خود در ایالت تگزاس برای سنگ اندازی در مسیر تائید پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری امتناع کرده است.
شکایت مذکور به جلسه ۶ ژانویه سنا و تائید آرا مجمع برگزینندگان ریاست جمهوری آمریکا برمی گردد. از آنجایی که برابر با قوانین آمریکا پنس به عنوان معاون رئیس جمهور آمریکا همزمان رئیس مجلس سنا است و این اختیار را دارد که در تائید آرا الکترال ایالت‌های مختلف مداخله کند، برخی هم حزبی‌های پنس از او خواسته اند که از اختیارات خود برای برگرداندن ورق انتخابات به نفع ترامپ بهره بگیرد. اما این درخواست با مخالفت معاون ترامپ روبرو شده است.
رئیس جمهور فعلی آمریکا و حامیان او پس از به در بسته خوردن شکایت‌های تقلب انتخاباتی خود حال تلاش می‌کنند تا با دور زدن قانون آمریکا و سوء استفاده از اختیارات خود ترامپ را برای ۴ سال دیگر در کاخ سفید ابقا کنند.
رای دهندگان مجمع برگزینندگان آمریکا دو هفته پیش رای خود را به صندوق انداختند و ۳۰۶ رأی به نام بایدن و ۲۳۲ رأی به نام ترامپ ثبت شد. در جلسه ۶ ژانویه سنا تائید نتیجه نهایی مجمع برگزینندگان در دستور کار قرار دارد.
انتهای پیام/

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.