×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
شورای وزارتی امنیت ملی عراق به شناسایی عاملان تلاش برای ترور الکاظمی متعهد شد

به گزارش کیوسک خبر به نقل از ایسنا، شواری وزارتی امنیتی ملی عراق که پس از جلسه‌ای به ریاست مصطفی الکاظمی، فرمانده کل نیروهای مسلح عراق، تأکید کرد که با جدیت عاملان تلاش برای ترور نخست وزیر عراق را شناسایی و دستگیر خواهد کرد.
به نقل از میدل ایست نیوز، در بیانیه رسمی این شورا که دفتر نخست‌وزیر عراق آن را منتشر کرد تأکید شده که حمله بزدلانه به منزل نخست‌وزیر برای ترور وی اقدامی پرمخاطره برای هدف قرار دادن حکومت عراق به دست «گروه‌های مسلح جنایتکاری است که خویشتنداری و رفتار حرفه‌ای نیروهای امنیتی و نظامی کشور را نشانه ضعف پنداشته‌اند».
این بیانیه افزوده که این گروه‌ها با تعرض به حکومت و نمادهای آن به تهدید صریح فرمانده کل نیروهای مسلح و نیروهای مسلح عراقی دست زده‌اند.
در این بیانیه تأکید شده که نیروهای عراقی خود را وقف صیانت امنیت کشور کرده‌اند و نخست‌وزیر در برابر هر کسی که فکر می‌کند می‌تواند حکومت عراق را به مبارزه بطلبد خواهد ایستاد و به مسؤولت ملی خود در برخورد با عاملان این اقدامات و سپردن آنها به چنگ عدالت عمل خواهد کرد چنان‌که در سال‌های مبارزه با تروریسم و پیروزی بر آن چنین کرد.
این بیانیه افزوده که دستگاه‌های امنیتی عراق با صلابت کامل برای شناسایی عاملان این حمله تروریستی و دستگیری و محاکمه آنها اقدام خواهند کرد.
در این بیانیه تأکید شده که هر کس خیال کند که دست نیروهای عراقی به وی نمی‌رسد متوهم است و هیچ‌کس فرای قانون نیست.
بامداد امروز واحد اطلاع رسانی امنیتی عراق از تلاش برای ترور «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر عراق، با حمله پهپاد انتحاری به منزل مسکونی وی در منطقه خضراء خبر داد.
انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.