×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
شرکتهای خارجی دخانیات علیرغم درآمدهای سرشار،مالیات مناسب نمی‌دهند

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شرکت‌های خارجی علیرغم درآمدهای سرشار، مالیات مناسب پرداخت نمی‌کنند، گفت: دست‌های پشت پرده مانع اخذ مالیات بر سیگارهای خارجی شد.

به گزارش کیوسک خبر، محمدتقی نقدعلی با اشاره به تولید و فروش سیگار در داخل کشور از سوی ۲ شرکت خارجی چند ملیتی JTI وBAT با مالکیت انگلیسی، آمریکایی و ژاپنی، گفت: متأسفانه موضوع دخانیات در ایران مضطرب الاحوال است. از یک طرف شرکت دخانیات ایران را برای تولید سیگار، کشت توتون و تنباکو نهی می‌کنند اما از طرف دیگر در سالیان اخیر مجوزهایی مشکوک به این ۲ شرکت خارجی داده شد و آنها با تولید بسیار بیش از ٧۵ درصد بازار فروش داخلی را در اختیار گرفتند.

وی با اشاره به رانت و سود سرشار که نصیب این ۲ شرکت خارجی شده، افزود: آن‌ها به‌رغم تولید بسیار و درآمدهای هنگفت، هیچ هزینه‌ای در داخل نمی‌کنند و فعالیت آنها جز ضرر، هیچ منفعتی برای کشور و ملت ایران ندارد.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران محل مصرف توتون و تنباکوی خارجی این ۲ شرکت خارجی شده است و این شرکت‌ها فقط به دنبال کسب سود سرشار و خروج سرمایه از کشور هستند.

وی با اشاره به تحریم ایران از سوی شرکت‌های خارجی و خروج بسیاری از این شرکت‌ها از ایران، گفت: متأسفانه این ۲ شرکت خارجی تولید سیگار نه تنها از ایران نرفتند، بلکه تولید خود را افزایش دادند و با حمایت‌های رانتی و سرشار از فساد ضمن استفاده از ارز دولتی، سرمایه مردم را چپاول کردند.

این نماینده مجلس با اشاره به پرداخت نکردن مالیات مناسب از سوی این ۲ شرکت خارجی افزود: در اسفند سال گذشته در هنگام تصویب لایحه بودجه در صحن مجلس ما به دنبال مالیات بر سیگارهای خارجی بودیم و می‌خواستیم تفکیک بین مالیات بر سیگارهای خارجی و داخلی قائل شویم اما متأسفانه این موضوع در مجلس مصوب نشد.

نقدعلی بیان کرد: باید برای شرکت ملی دخانیات ایران سیاست‌های کلان در راستای منافع ملی تدوین شود که خوشبختانه شیخان مدیرعامل جدید شرکت به این موضوع توجه ویژه دارد و باید در این مسئله حامی سیاست‌های جدید شرکت ملی دخانیات ایران که در راستای منافع ملی کشور است، بود.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از خانه ملت، عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در مجلس شورای اسلامی با اشاره به واردات مواد اولیه از سوی این ۲ شرکت خارجی و استفاده نکردن آنها از محصولات داخلی بیان کرد: شرکت‌های خارجی باید علاوه بر استفاده از توتون و تنباکوی داخل، مسئولیت‌های اجتماعی خود با دریافت سود سرشار از فروش سیگار را انجام دهند اما متأسفانه در این بخش هم هیچ منفعتی برای کشور نداشته‌اند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.