×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳

سومین همایش نشاط سازمانی در بیمه ایران با محوریت بررسی راهکارهای ایجاد نشاط سازمانی و با حضور معاونین مدیر عامل، مدیران ستادی، جمعی از مدیران، روسای شعب و همکاران استان ها در مرکز همایش‌های فرهنگی ایران زمین برگزار شد.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی بیمه ایران، عبدالصمد خدامی معاون هماهنگی امور استانها شعب و نمایندگی ضمن تقدیر و تشکر از برگزار کنندگان این همایش و روابط عمومی بابت اطلاع رسانی و همچنین گرامیداشت یاد و خاطره پیشکسوتان شرکت گفت: ایران و بیمه ایران قلب همه ماست و همه ما باور داریم که با مشارکت هم می توانیم طبق تاکیدات مدیر عامل، شرکت را اداره کنیم.
وی در ادامه تاکید کرد: امیدوارم برگزاری این نشست ها موجب افزایش روحیه و نشاط و حال خوب در بین همکاران و شرکت شود. یکی از دغدغه های مهم شرکت توجه به موضوعات آموزش و انگیزش و به طورخاص دانستن، خواستن و توانستن و به طور عام توسعه فردی و به تبع آن توسعه سازمانی است.
خدامی افزود: در بیان ساده باید بگویم هدف از این همایش این است که حال همکاران بهتر شود و در واقع یاد بگیریم خودمان مشکل همدیگر نباشیم و با خلق و ایجاد ارتباط عاطفی، رابطه بهتری بین مدیران و کارکنان برقرار نماییم .
حسین روحی مدیر کل امور منابع انسانی در این همایش با اشاره به محوریت بررسی راهکارهای ایجاد نشاط سازمانی در بیمه ایران، اظهار داشت: این همایش با تاکیدات حسن شریفی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل، مصوبات شورای معاونین و با همکاری اداره کل هماهنگی امور استانها و شعب، برای ایجاد نشاط سازمانی در کارکنان شرکت برگزار شده است.
روحی گفت: طرح نشاط سازمانی به عنوان یکی از مهمترین و ضروری ترین خواسته‌های فطری و ذاتی انسان ها همواره مورد توجه مدیران شرکت قرار دارد و اعتقاد داریم ، اگر روحیه شادابی، خوشبینی و امید در شرکت حاکم باشد ، میزان کارایی و بازدهی کارکنان به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت.
روحی نشاط سازمانی را موتور محرکه توسعه شرکت در زمینه های مختلف زندگی فردی و سازمانی برای ارائه خدمات بهینه به مشتریان شرکت دانست و تاکید کرد: نشاط سازمانی موجب ایجاد فضای همدلی ، دوستی ،صمیمیت در بین کارکنان شرکت و کاهش نارضایتی و ناخشنودی و افزایش امنیت در شرکت می شود و همچنین با ایجاد همبستگی ، ارتباطات دوستانه را زیاد می کند .
این در حالی است که در صورت عدم وجود نشاط در سازمان شاهد آسیب های سازمانی و روانی از جمله افزایش افسردگی، بدبینی و ارزیابی نادرست از بخشنامه ها و اتفاقات شرکت خواهیم بود.
روحی افزود مدیریت منابع انسانی با اتخاذ تدابیر و رویکردهای جدید برای توسعه نشاط سازمانی تلاش می کند با برگزاری مستمر این همایش در دوره های سه ماهه و به دور از محیط های اداری و تشکیل کارگروه و ایجاد جریان های نشاط انگیز، تحرک بیشتری را برای افزایش بهره وری و کارایی شرکت با افزایش ظرفیت های فرهنگی و شاداب ترکردن کارکنان به وجود آورد ، قطعا در سازمان شاداب و بانشاط ،میزان احترام به قوانین و مقررات بین کارکنان و توجه به مسائل مهم شایسته سالاری، بیشتر خواهد شد .
دربخش دوم این همایش، همکاران شرکت کننده در این همایش گروه بندی شده و برای هر گروه نیز پنل های آموزشی با رویکرد حوزه منابع انسانی در سه محور نشاط و انگیزه کاری ، بهره وری و انتصابات برگزار شد .
در خصوص پرداخت بهره وری به همکاران، نقاط ضعف و قوت این موضوع مورد بررسی قرار گرفت و همکاران نظرات خود را درمورد شاخص های تدوین شده و نحوه پرداخت بهره وری در شرکت را ارائه نمودند و و براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته از این نظرات در پرداخت بهره وری های آتی استفاده خواهد شد.
در موضوع انتصابات در شرکت نیز ، شایستگی، توانایی و عادلانه بودن انتصابات به بحث و تبادل نظر گذاشته شد.
محور سوم این پنل ها نیز در خصوص نشاط و انگیزه کاری بود که به عوامل موثردر این زمینه پرداخته شد و موارد افزایش انگیزه کاری در همکاران از زوایای مختلف مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت و همکاران نظرات و پیشنهادات خود را درباره تقویت نشاط در شرکت ، راهکارهای افزایش آن و عوامل بازدارنده، مطرح کردند و در پایان تست شخصیت شناسی از همکاران انجام شد.
گفتنی است برگزاری سخنرانی های انگیزشی با هدف افزایش ظرفیت و بهره‌وری نیروی انسانی و شرکت ، پایان بخش برنامه‌های این همایش بود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.