×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
سوریه اقدام قاطع شورای امنیت را در برابر تجاوزات صهیونیست‌ها خواستار شد

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری سانا، وزارت خارجه سوریه در پیامی خطاب به دبیرکل سازمان ملل متحد و رئیس شورای امنیت اقدام قاطع این نهاد بین المللی را در برابر تجاوزگری‌های مداوم رژیم صهیونیستی خواستار شد.
در پیام وزارت خارجه سوریه یادآور می‌شود: اگر حمایت نامحدود و مداوم دولت آمریکا و چراغ سبز این کشور و مصونیت قضایی اعطایی دیگر اعضای شورای امنیت نبود، اسرائیل به روش خصمانه و خطرناک خود ادامه نمی‌داد.
وزارت خارجه سوریه در این پیام با یادآوری تجاوز روز جمعه ۲۵ دسامبر جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به خاک سوریه، آن را نقض آشکار قطعنامه ۳۵۰ مصوب سال ۱۹۷۴ سازمان ملل نامید. در این پیام تاکید می‌شود چنین حملاتی امنیت و ثبات منطقه را تهدید می‌کند، ادامه آن‌ها غیرقابل قبول است و بدون عواقب نخواهد بود.
در این پیام تاکید می‌شود دمشق از اعضای شورای امنیت می‌خواهد مسئولیت پذیر باشند و تدابیر قاطعانه و فوری برای جلوگیری از تکرار حملات متجاوزگرایانه و تروریستی اسرائیل را در پیش بگیرند.
وزارت خارجه سوریه، تجاوزات رژیم صهیونیستی را مصداق بارز نقض منشور ملل متحد، مقررات حقوق بین الملل، قطعنامه‌های ۲۴۲، ۳۳۸، ۳۵۰، ۴۹۷ شورای امنیت و کلیه قطعنامه‌ها و اسناد بین المللی مربوط به مبارزه با تروریسم دانسته و بار دیگر از برخی اعضای شورای امنیت خواسته است تا در مورد اسرائیل از موضع سکوت دست بردارند و مسئولیت‌های خود را در چارچوب منشور سازمان ملل متحد که مهمترین آن حفظ صلح و امنیت بین المللی است، به عهده گرفته و اقدامات مستمر و فوری برای جلوگیری از وقوع مجدد این حملات تروریستی صورت دهند.
دمشق از شورای امنیت می‌خواهد رژیم صهیونیستی را ملزم به احترام به توافقنامه جدایی نیرو‌ها کند و این رژیم را مسئول تروریسم و جنایات مرتکب شده علیه مردم سوریه بداند.
خبرگزاری سانا بامداد شنبه اعلام کرد سامانه پدافند هوایی سوریه توانسته است با حمله هوایی رژیم صهیونیستی به این منطقه مقابله کند.
در پی این حمله وزارت دفاع سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد: دشمن اسرائیلی موشک‌هایی را در ساعت ۴۰ دقیقه بامداد امروز (به وقت محلی) از شمال شهر طرابلس لبنان به سمت منطقه مصیاف شلیک کرد و سامانه‌های پدافند هوایی سوریه با موشک‌های دشمن مقابله و اکثر آن‌ها را منهدم کرده است.
انتهای پیام/

 

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.