×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳

واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی خرم آباد در روز ۱۸ دی ۱۴۰۱ ساعت با شبکه سراسری برق سنکرون شد.

کیوسک خبر ـ ظرفیت این واحد بخار ۱۶۰ مگاوات است و از توربین بخار E Type (E30-16-1-1×۶٫۳) و سیستم خنک کن ACC نیز در این پروژه استفاده شده است.

کارفرمای پروژه نیروگاه سیکل ترکیبی خرم آباد که در شهر خرم آباد، کیلومتر ۱۰ جاده کمربندی اندیمشک قرار دارد، شرکت مولد نیروی خرم آباد و مشاور و دستگاه نظارت این پروژه، شرکت مشانیر بوده است.

با سنکرون واحد فوق، تعداد واحدهای نیروگاهی سنکرون شده توسط شرکت توسعه دو در مجموع به ۱۱۴ واحد با ظرفیت ۱۷هزار و ۷۴۹ مگاوات رسید.

پروژه نیروگاه خرم‌آباد در کیلومتر ۱۰ جاده کمربندی اندیمشک احداث شده و متشکل از یک بلوک سیکل ترکیبی شامل دو واحد ۱۶۲ مگاواتی گازی و یک واحد ۱۶۰ مگاواتی بخاری، جمعا به ظرفیت ۴۸۴ مگاوات است.

اجرای پروژه نیروگاه سیکل ترکیبی خرم‌آباد در نیمه دوم اسفند ماه ۱۳۸۴ به مشارکت شرکت‌های مپنا و فراب واگذار شد و مقرر بود این پروژه به صورت هشت واحد گازی اجرا شود. با امضای الحاقیه یک قرارداد در سال ۱۳۹۱ کل نیروگاه به صورت کلید در دست جهت اجرای چهار واحد گازی به مپنا واگذار شد. در بیست و ششمین روز از تیر ماه سال ۱۳۹۵ نیز اصلاحیه شماره چهار مبنی بر اجرای دو بلوک در دو فاز به گروه مپنا ابلاغ شد. در تاریخ ۲۵/۰۹/۹۶ اعتبار اسنادی جهت اجرای یک بلوک گشایش یافت و در تاریخ ۱۶/۰۱/۹۷ اولین برداشت آن انجام شد.

گفتنی است بلوک اول نیروگاه سیکل ترکیبی خرم آباد شامل دو واحد گاز و یک واحد بخار است که تا کنون هر سه واحد سنکرون شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.