×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

سفیر روسیه در واشنگتن گفت که مسکو کسی را تهدید نمی‌کند اما اگر مجبور به استفاده از سلاح اتمی بشود، آمریکا نمی‌تواند پشت اقیانوس پناه بگیرد.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از نشنال اینترست، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در واشنگتن گفت که طراحان نظامی آمریکایی «ظاهرا امیدوارند که واشنگتن بتواند در صورت استفاده از سلاح اتمی در اروپا، پشت اقیانوس سنگر بگیرد؛ در چنین حالتی، چیزی به‌نام جنگ هسته‌ای محدود وجود ندارد.»

آنتونوف در مقاله‌ای در نشریه نشنال اینترست نوشت: منطقی است که فرض کنیم هرگونه استفاده از سلاح اتمی این ظرفیت را دارد که بلافاصله تنش محلی یا منطقه‌ای را به جنگی جهانی بدل کند.

به اعتقاد وی، خطر تشدید تنش از طرف آمریکا است نه روسیه، زیرا آمریکا دهه‌ها است که با توسعه ناتو، به مرزهای روسیه تجاوز کرده و معاهدات مختلفی در حوزه کنترل تسلیحات راهبردی را با روسیه نقض و بی‌اعتبار کرده است.

وی افزود: اعتراض‌های مسکو به اینکه امنیت ملی این کشور در معرض خطر قرار گرفته، به راحتی نادیده گرفته می‌شود؛ موضوعی که مسکو را به سمت این باور سوق می‌دهد که آمریکا به بیان ساده قصد دارد تا به طور مشخص از طریق مواجهه با مسکو، امتیازات امنیتی گرفته و به تسلط نظامی در پهنه جهان دست یابد.

به گفته آنتونوف، بحران جاری در اوکراین، به دلیل تداوم همین سیاست‌ها ایجاد شده؛ سیاست‌هایی که مسکو را مجبور کرده که به آن پاسخ نظامی بدهد.

وی اضافه کرد: اگر روسیه به این باور برسد که آمریکا و متحدانش، موجودیت این کشور را تهدید می‌کنند، همانطور که در دکترین نظامی مسکو بیان شده، از سلاح اتمی استفاده خواهد کرد.

آنتونوف گفت که مقامات آمریکایی با هدف تشدید شرایط، اظهارات رهبری روسیه را تحریف می‌کند. به گفته وی، «واشنگتن می‌خواهد با استفاده از تهدیدهای ساختگی درباره استفاده مسکو از سلاح اتمی، مردم خود و دیگر کشورها را بترساند.

آنتونوف، واشنگتن را ترغیب کرد تا ادبیات و سیاست‌های خود را تعدیل کرده و به امنیت ملی روسیه احترام گذاشته و برای تاکید بر تعهدات نسبت به اجتناب از هرگونه استفاده از سلاح اتمی، به این کشور و سایر کشورهای اتمی بپیوندد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.