×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
سرمایه گذاری ۱۵۰میلیارد دلاری تاسیسات گازی در عسلویه

مدیرعامل شرکت ملی گاز گفت: تأسیسات ما در یک بخش بیش از ۱۵۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری در عسلویه صورت گرفته ودر کشور سرمایه عظیمی است.

به گزارش کیوسک خبر، مجید چگنی، مدیرعامل شرکت ملی گاز در نخستین همایش مقاوم سازی تأسیسات و تجهیزات تولید، انتقال و شبکه توزیع گاز طبیعی کشور سمینار آئین نامه نظارت بر حسن اجرای استانداردهای تخصصی شرکت ملی گاز گفت: با توجه به موضوع باید فرصت‌ها و چالشهایی که در این زمینه وجود دارد و همچنین مأموریت‌ها ومسئولیت ها تعیین شود.

وی ادامه داد: شرکت ملی گاز مسئولیت سنگینی را برعهده دارد و با شرکت‌های تابعه یکی از بزرگترین شرکت‌های دنیا به شمار می‌آید که صنایع کشور را باید تأمین انرژی کند و مقاوم کردن این تأسیسات برای جلوگیری از به وجود آمدن مشکلات حائز اهمیت است.

مقاوم سازی دارای محورهای مختلف است و تنها مقاوم سازی فیزیکی نیست زیرا مقاوم سازی نیروی انسانی در برخی از مواقع اهمیت بیشتری دارد.

چگنی افزود: در زمستان شاهد بودیم که نیروهای انسانی در سرمای سخت چگونه مأموریت خود را انجام دادند. ایجاد انگیزه و روحیه ایثارگری مهم است. به همین دلیل مقاوم سازی نیروی انسانی مهم است.

وی افزود: مقاوم سازی در حوزه پدافند غیرعامل از مؤلفه‌های است که برای پدافند غیر عامل تعریف شده پیشگیری و ایجاد آمادگی و اعلام زنگ خطری در مقاوم سازی هم تعریف می‌شود.

به گفته چگنی تجربیاتی در دنیا در رابطه با مقاوم سازی وجود دارد که باید از آن الگو گرفت و به نظر می‌رسد این حوزه را باید فعال کرد و در صورتی باید برنامه بلند مدت برای آن در نظر گرفت.

وی ادامه داد: تراز یابی و استفاده از الگوی جهانی از اهمیت بالایی برخوردار است که باید مورد توجه قرار بگیرد. مسأله که مهم است آنکه با آگاهی و علم کامل سند جامع و مقاومت را تقدیم کنیم که برای انجام آن باید از مراکز علمی بهره گرفت؛ دانش بنیان‌ها، دانشگاه‌ها برای تکمیل این سند نیاز است. چگنی توضیح داد: مسائل سایبری هم در مقاوم سازی مهم است و باید دژ نظر گرفته شود در این سند ضمن مسائل علمی نباید از تراز یابی غافل ماند.

وی افزود: تأسیسات ما در یک بخش بیش از ۱۵۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری در عسلویه صورت گرفته و در کشور سرمایه عظیمی است.

وی با بیان این‌که بیش از ۴۷۵ هزار کیلومتر شبکه گازرسانی در کشور داریم که باید از ابعاد مختلف به آن توجه شود، اظهار کرد: با ایجاد مقاوم سازی می‌توانیم از ظرفیت‌های جدید برای تجهیزات داخلی در این حوزه استفاده کنیم که این موضوع مهمی است.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از مهر، مدیرعامل شرکت ملی گاز اضافه کرد: باید نگاه فرابخشی در این حوزه وجود داشته باشد، در برنامه هفتم کشور نیز باید این مساله مورد توجه قرار گیرد البته در ابعاد دیگری در صنعت گاز اکنون در حال برنامه ریزی هستیم.

چگنی در خاتمه با اشاره به اینکه هوشمند سازی کنتورها باید در دستور کار قرار گیرد، این‌که موضوع هوشمند سازی باید در دستور کار قرار گیرد، گفت: تعویض کنتورهای معمولی با کنتورهای هوشمند، تعویض بخاری‌های راندمان پایین با راندمان بالا را در دستور کار داریم همچنین برنامه جامعی را برای مباحث آموزشی و فرهنگ سازی در دستور کار قرار داده‌ایم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.