×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

صبح امروز چهارشنبه ۲۲ آذرماه آیین کلنگ‌زنی نیروگاه سیکل ترکیبی پویا در استان کرمانشاه، با حضور دکتر موثقی‌نیا معاون وزیر صمت، دکتر سعد محمدی مدیرعامل هلدینگ سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات، دکتر صحرایی استاندار کرمانشاه، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و سایر مسئولین برگزار گردید.

این نخستین پروژه نیروگاهی است که با راهبری ایمیدرو و محوریت «ومعادن» در منطقه کمتر توسعه‌یافته کرمانشاه عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

دکتر موثقی نیا، معاون وزیر صمت و رئیس هیأت عامل ایمیدرو در مراسم کلنگ‌زنی نیروگاه پویای کرمانشاه ضمن قدردانی از پیگیری و تلاش مسئولین استان برای به ثمر نشستن این کار طی سخنانی بر عزم جدی دولت برای محرومیت زدایی از مناطق کمترتوسعه‌یافته تاکید کرد و افزود: استان کرمانشاه بیش از ده‌هزار شهید والامقام را تقدیم انقلاب کرده و این امر مسئولیت ما را در قبال این منطقه شهیدپرور سنگین‌تر می‌کند.

وی در پایان سخنان خود گفت: امیدوارم بتوانیم با انجام وظایف خود گامی هر چند کوچک در مسیر توسعه این استان و رفاه مردم شهیدپرور این منطقه برداریم.

دکتر سعد محمدی نیز در این مراسم در خصوص اهمیت اجرای پروژه‌های نیروگاهی خاطرنشان کرد: میزان انرژی مورد نیاز در سطح جهانی در حال حاضر ۳۹ درصد از نفت، ۲۱ درصد از برق و بقیه از سایر منابع تأمین می‌شود. بر اساس برنامه مدون جهانی در سال ۲۰۵۰ می‌بایست تأمین انرژی از نفت به کمتر ۴ درصد کاهش و در بخش برق به ۵۲ درصد افزایش یابد.

وی افزود: با توجه به تغییر جایگاه برق طی سی سال آینده در تأمین انرژی لازم است قدم‌های اساسی در توسعه نیروگاه‌ها خصوصا در حوزه انرژی‌های پاک داشته باشیم.

مدیرعامل «ومعادن» اضافه کرد: بخشی از سرمایه‌گذاری‌های ما در این استان در قالب احداث نیروگاه سیکل ترکیبی است که امروز کلنگ‌زنی آن انجام می‌شود، و بخش دیگری در قالب احداث نیروگاه خورشیدی در راستای رعایت کنوانسیون‌های بین‌المللی و توسعه انرژی پاک خواهد بود.

دکتر سعد محمدی همچنین یادآور شد: در حال حاضر شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات با هماهنگی و مساعدت ایمیدرو در استان‌های مختلف کشور بالغ بر سه میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در قالب ۶۱ پروژه در حال اجرا دارد.

وی اظهار امیدواری کرد با اجرای به موقع این پروژه و سایر طرح‌های مشابه در استان کرمانشاه، گام موثری برای توسعه زیرساخت‌ها و زمینه‌سازی برای جذب سرمایه‌گذاری‌های بیشتر و ایجاد اشتغال پایدار در منطقه برداشته شود.

دکتر صحرایی استاندار کرمانشاه نیز در مراسم افتتاحیه نیروگاه سیکل ترکیبی پویای کرمانشاه ضمن تشکر و قدردانی از تمامی مسئولین و دست‌اندرکاران اجرای این طرح گفت: بحمداله روز به روز شاهد هستیم که تهدیدهایی که در گذشته به علل مختلف سالها در مسیر توسعه استان کرمانشاه قرار داشته تبدیل به فرصت می‌شود. وی تاکید کرد: استفاده از این ظرفیت‌ها مستلزم عزم جمعی، هم در عرصه داخلی استان و هم در عرصه ملی است.

دکتر رشیدی نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در این مراسم طی سخنانی حضور شرکت‌های سرمایه‌گذاری و صنعتی بزرگ در استان را یک فرصت مناسب برای منطقه ارزیابی کرد و افزود: با اجرای طرح‌های متعددی که در پی توافق با وزارت صمت اجرا می‌شود و توجه ویژه‌ای که وزیر محترم صمت و سایر مسئولین برای تسریع در اجرای توافقات داشته‌اند، ان‌شاءاله گام بزرگی در توسعه و اشتغالزایی و استفاده بهینه از ظرفیت‌های منطقه برداشته خواهد شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.