×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
سردرگمی و اختلاف نظر مقامات پنتاگون و دولت آمریکا درباره اقدام انتقام‌جویانه ایران

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه الجزیره، منابع آگاه می‌گویند مقامات پنتاگون بر این باورند که تهدیدات منطقه‌ای ایران علیه نیرو‌های آمریکا اغراق آمیز بوده است و مقامات وزارت دفاع آمریکا در این باره دچار اختلاف نظر شده اند.
شبکه خبری سی ان ان با استناد به گفته مقامات پنتاگون گزارش داد: مقامات وزارت دفاع آمریکا در مورد تهدید ایران دچار اختلاف نظر هستند. بنا به گفته مقامات پنتاگون، سرپرست وزیر دفاع آمریکا با تداوم حضور ناو نیمیتز در خلیج فارس مخالف بوده و به همین دلیل تصمیم گرفت ناو هواپیمابر نیمیتز را به نشانه تنش زدایی با ایران از منطقه خارج کند.
مقامات پنتاگون معتقدند که صحبت درباره تهدید ایران اغراق آمیز است و برخی مقامات در دولت دونالد ترامپ سعی در بزرگ نمایی درباره تهدیدات قریب الوقوع ایران دارند. مقامات وزارت دفاع آمریکا تاکید دارند برخی مقامات در دولت ترامپ در مورد تهدید ایران و پتانسیل این کشور برای انتقام ترور ژنرال سلیمانی اغراق می‌کنند.
اختلافات در پنتاگون در مورد سطح تهدیدات فعلی از سوی ایران محسوس است. به گفته این منابع آگاه، اختلاف نظر‌ها و تنش‌های فعلی از اطلاعاتی ناشی می‌شود که مدعی است ایران قصد حمله به نیرو‌های آمریکایی در منطقه را دارد.
سی ان ان به نقل از مقامات پنتاگون یادآور می‌شود استقرار تجهیزات نظامی آمریکا در خلیج فارس به دلیل دریافت اطلاعاتی است که ایران موشک‌هایی را به عراق منتقل کرده است. با این حال مقامات پنتاگون اذعان کردند هیچ اطلاعات تأیید شده‌ای مبنی بر حمله قریب الوقوع ایران به نیرو‌های آمریکایی در دست نیست.
با نزدیک شدن به اولین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران هراس مقامات آمریکا از اقدامات انتقامی دوباره ایران بالا گرفته است. آمریکا با توسل به این بهانه سعی در تقویت حضور نظامی خود در منطقه دارد.
انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.