×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
سازمان‌های حقوقی: پلیس بحرین کودکان بازداشت شده را کتک زده و به تجاوز تهدید می‌کند

به گزارش کیوسک خبر به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، دیده‌بان حقوق بشر و موسسه حقوق و دموکراسی بحرین که دفتر آن در لندن است، در بیانیه مشترکی تاکید کردند: حدود ۱۳ کودک و نوجوان ۱۱ تا ۱۷ ساله در اوایل و اواسط فوریه که مسؤولان بحرینی تلاش می‌کردند تظاهرکنندگان را از تجمع به مناسبت دهمین سالگرد انتفاضه منصرف کنند، بازداشت شدند.
این دو نهاد حقوقی درباره کودکان بازداشت شده و خانواده‌هایشان اعلام کردند: پلیس بحرین پنج کودکی را که در روزهای ۱۴ و ۱۵ فوریه بازداشت شدند، کتک زده و آنها را به استفاده از شوک الکترویکی تهدید کرد.
آنها افزودند: یک افسر به سر یک کودک ۱۳ ساله ضربه زده و او را به تجاوز و استفاده از کابل برق تهدید کرده و ضرباتی را نیز به اندام‌های تناسلی او وارد کرد.
این نهادهای حقوقی در ادامه گزارش دادند: پلیس بحرین در برخی موارد کودکانی که لاستیک‌ها را آتش زده و یا خیابانی را بسته بودند، بازداشت کرده و آنها را به خرابکاری، بمب‌گذاری و پرتاب کوکتل مولوتف در نوامبر ۲۰۲۰ متهم کرد.
طبق این بیانیه مشترک، چهار تن از این کودکان هنوز در بازداشت هستند از جمله یک نوجوان ۱۶ ساله که از شرایط جسمانی خطرناکی رنج می‌برد.
نماینده دولت بحرین واکنشی به این اتهامات نشان نداد و تنها در بیانیه‌ای مدعی شد: بحرین مساله حمایت از حقوق بشر را بسیار جدی می‌داند و طبق سیاست‌های خود در مورد بدرفتاری در دستگاه قضایی هیچ‌گونه مسامحه‌ای ندارد.
وی افزود: قوانین دستگاه کیفری بحرین در مورد برخورد با افراد زیر ۱۸ سال، همسو با منافع هر کودکی است.
دادستان کل بحرین عصر چهارشنبه به دادستانی این کشور دستور داد قانون عدالت اصلاحی کودکان و حمایت از آنها را که در تاریخ ۱۸ فوریه تصویب شده، پس از شش ماه اجرا شود.
انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.