×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از ایلنا، علی اصغر یوسف‌نژاد ، درباره مصوبات امروز کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۹ گفت: همان‌طور که در جلسه گذشته مطرح شد قرار شد ۶۰ لیتر به سهمیه بنزین نوروزی خودروها اضافه شود.

این عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دیگر مصوبه‌ای که مورد بررسی قرار گرفت و در کمیسیون مصوب شد ساخت مسکن برای اقشار کم درآمد بود؛ بر اساس این مصوبه دولت مجاز است با استفاده از زمین‎‌های در اختیارش در قالب خصوصی و یا غیردولتی تمهیدات لازم برای تولید و عرضه واحدهای مسکونی با اولویت الگوی مصرف بسازد.

وی ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی موظف است خانوارهای فاقد مسکن متقاضی این واحدها را با اولویت خانوارهای کم در آمد از طریق سامانه‌ای مشخص شناسایی کند. 

نایب رئیس کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۹، افزود: به منظور اجرایی نمودن مفاد این بند سایر دستگاه‌های اجرایی ذیربط از جمله وزارت‌خانه‌های نفت، نیرو، کشور، همچنین شهرداری‌ها، سازمان تامین اجتماعی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و بانک مرکزی موظفند در زمینه ارائه محورهای لازم؛ تامین مالی، تامین خدمات زیربنایی و اقدامات اجرایی همکاری لازم را با وزارت راه و شهرسازی به عمل آورند.

یوسف‌نژاد درباره مصوبه امروز کمیسیون تلفیق درخصوص بدهی‌های شرکت نفت بیان کرد: بر اساس مصوبه امروز کمیسیون تلفیق به شرکت ملی نفت ایران اجازه داده می‌شود تا سهم بدهی ارزی سررسید شده این شرکت به بانک مرکزی و بانک‌های سپه و ملت را سالیانه از محل مابه‌التفاوت ظرفیت نفت خام تولیدی پس از کسر مصارف داخلی به این بانک‌ها به قیمت روز صادرات نفت خام تحویل دهند.

وی ادامه داد: معادل ۸۵/۵ درصد ارزش نفت خام سهم دولت برای تسویه مطالبات ارزی سررسید شده و ۱۴/۵ درصد به شرکت ملی نفت اختصاص می‌یابد. آیین‌نامه اجرایی این بند توسط وزارت نفت، وزارت اقتصاد و سازمان برنامه و بودجه تهیه و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.