×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
زمینه پیش‌بینی‌پذیری اقتصاد را فراهم کنیم

حسن فروزان فرد در گفت‌وگو با کیوسک خبر با تاکید بر اینکه برای تحقق رشد اقتصادی باید زمینه پیش‌بینی پذیر بودن اقتصاد فراهم باشد، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین نکته‌های مشکل کنار هم قرارگرفتن درست منابعی که به توسعه ختم می‌شود، مفهوم پیش‌بینی‌پذیری اقتصاد است. اگر امکان پیش‌بینی پذیری اقتصاد فراهم نباشد و فعالان اقتصادی داخلی و همچنین شرکای تجاری ما در خارج از کشور نتوانند قدرت پیش‌بینی آینده و برنامه‌ریزی داشته باشند، فارغ از هر مشوق و تسهیل قانونی، وارد عرصه فعالیتی که به توسعه اقتصادی ایران بیانجامد نخواهد شد. 
رئیس کمیسیون حمایت قضایی و مبارزه با فساد اتاق بازرگانی تهران تصریح کرد: فعالان اقتصادی، حتی گروهی از فعالان خصولتی اقتصاد ایران نیز زمانی دست به فعالیت‌ها و ترکیبات توسعه‌ای می‌زنند که امیدواری‌های مشخص یا پیش‌بینی‌های روشنی از آینده داشته باشند. 
وی ادامه داد: در حال حاضر نیز شرایطی که مدتی است در آن گرفتار شده‌ایم ناشی از همین موضوع است. به دلیل موضوعات بازمانده سیاسی بین‌المللی و ارتباطات با فضای عمومی کشورهای دیگر و همسایگان و تبعاتی که به بار آورده است و همچنین موضوعات مرتبط با ارتباطات نظام مالی و پولی بین المللی، حالتی ایجاد شده است که هیچ فردی نمی‌تواند از آینده خبر قابل قول و منطقی بدهد و پیش بینی درستی داشته باشد، که طبیعتا اینها کار را سخت می کند.
به گفته رئیس کمیسیون حمایت قضایی و مبارزه با فساد اتاق بازرگانی تهران، هر نوع فعالیتی که از جنس توسعه است، یعنی نگاه بلند مدت در آن وجود دارد و نمی شود در قالب یک اقتصاد کوتاه مدت تصمیمات بلند مدت گرفت. اگر هم تصمیمی اتخاذ شود، اقتصادی نیست و احتمالا محکوم به شکست خواهد بود. 
فروزان‌فرد ادامه داد: بنابراین نمی شود سیاست و اداره امور اقتصادی کشور از جنس روزمره باشد اما انتظار داشته باشیم دستاورد این حکمرانی و نحوه مدیریت، خروجی‌های بلند مدتی از جنس توسعه باشد. 
وی در پایان تاکید کرد: در نتیجه این موردی که ذکر شد یک چالش اساسی است که باید جدی و در سطح بالای حکمرانی کشور درباره آن تصمیم گیری شود و در نهایت با استناد به این تغییر تحولات می‌توان امیدوار بود که حرکات، تصمیمات و سیاست‌های درست، زمینه رفتارهای حرفه‌ای در عرصه کسب و کار به منظور توسعه در کشور باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.