×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
زمانی احساس موفقیت می‌کنیم که افزایش درآمد شرکت، در وضعیت رفاهی و معیشتی کارکنان تاثیر داشته باشد

سرپرست جدید شرکت دخانیات ایران گفت: ما زمانی احساس موفقیت خواهیم کرد که افزایش درآمد شرکت، در وضعیت رفاهی و معیشتی کارکنان تاثیر داشته باشد.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل ظهر امروز دوشنبه مراسم تودیع محمد شیخان و معارفه مهدی آشتیانی مدیرعامل سابق و سرپرست جدید شرکت دخانیات ایران در سالن اجتماعات امام علی (ع) این شرکت برگزار شد.

در این جلسه حجت کاظمی مدیرعامل موسسه صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد، سید محمد موسوی معاون وزیر صمت، مجید نوعی مشاور وزیر تعاون و مدیرعامل صندوق حمایت و بازنشستگی آینده ساز، رضا نقی پور معاون تشریفات دفتر رئیس جمهور، مدیران و اعضای هیئت مدیره شرکت دخانیات و تعدادی از مدیران دفتر رئیس جمهور حضور داشتند.

شیخان مدیری ارزشی/ آشتیانی مدیری شناخته شده

حجت کاظمی مدیرعامل موسسه صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد در ابتدای این جلسه محمد شیخان را یک مدیر ارزشی توصیف کرد و گفت: ایشان مدیری خوش اخلاق و همیشه در دسترس است که کارهای خوبی در بودجه و صورت‌های مالی شرکت انجام داد.

وی افزود: ایشان به رغم تحریم‌های ناجوانمردانه بدون اینکه بخواهد از جایی بودجه بگیرد، هزینه شرکت را کاهش داد.

مدیرعامل موسسه صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد با تقدیر و تشکر از زحمات دکتر شیخان گفت: در حوزه مدیریت دارائی، حوزه عملکرد، حوزه مدیریت دانش، کارهای شایسته و بایسته‌ای انجام شد که باید قدردان آن بود.

کاظمی تصریح کرد: آقای مهندس آشتیانی، مدیری شناخته شده در حوزه صنعت هستند و برای ایشان آرزوی موفقیت دارم که با کمک همه شما در جهت رفاه و مسکن همکاران گام‌های بلندی برداریم.

وی در ادامه با بیان اینکه شرکت دخانیات با این عظمت و گستردگی مدیون زحمات تک تک کارکنان و مدیران است، گفت: اگر تلاش، تجربه و دانش شما بزرگواران نبود، تهدیدها، تحریم‌ها، ضعف‌ها و سایر متغیرهای مداخله‌گر خارج از کنترل ما، وضعیت شرکت را بدتر می‌کرد.

مدیرعامل موسسه صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد خطاب به اعضای حاضر جلسه گفت: با شناختی که از شما دارم مطمئنم شرکت دخانیات با این عظمت و قدمت به ریل اصلی خود بر می‌گردد.

کاظمی بر افزایش سهم بازار شرکت دخانیات ایران تاکید کرد و افزود: انشاله با استفاده از دستاوردهای علمی شرکت به جایگاه اصلی خود بر می‌گردد.

وی افزود: در حوزه بهره‌وری، شاخص‌های کارایی و اثربخشی کارهای خوبی در شرکت انجام شده و امیدواریم با تولید محصولات با کیفیت، حاشیه سودی برای شرکت ایجاد کنیم.

مدیرعامل موسسه صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد تاکید کرد: ما در صندوق حامی شما هستیم تا مشکلات شرکت کاهش یابد.

کاظمی با اشاره به بحث مولد سازی دارائی‌ها، گفت: این طرح یک ظرفیت خوبی است و با کمک آقای آشتیانی و تشکیل کارگروه کارهای خوبی انجام خواهد شد.

سهیم شدن کارکنان در سود شرکت

مدیرعامل جدید شرکت دخانیات ایران نیز در این مراسم با اشاره به سوددهی شدن شرکت دخانیات گفت: با زحمات آقای شیخان ریل حرکت به سمت پیشرفت، در شرکت گذاشته شده و یک شرکت از زیان دهی به سود دهی رسیده است.

وی با اشاره به اظهارات شیخان مبنی بر رسیدن به سود ۸۴ میلیارد تومانی شرکت در شش ماهه اول امسال گفت: امیدوارم با کمک هم، این رقم سود افزایش یابد.

مدیرعامل جدید شرکت دخانیات ایران با بیان اینکه معمولا کارکنان یک شرکت در سود آن شرکت سهیم نیستند، گفت: اگر بتوانیم مدلی ارائه کنیم وقتی سود شرکت افزایش می یابد، کارکنان هم در آن سهیم باشند، همه با جان و دل برای افزایش بهره‌وری شرکت کار می‌کنند.

آشتیانی تاکید کرد: متاسفانه این مدل دولتی شرکت داری، یک ضربه‌ای به شرکت‌ها وارد کرده که آثار آن مشهود است.

وی با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم طبق قانون کارکنان شرکت را در سود شرکت سهیم کنیم، اظهار داشت: اگر بتوانیم با کمک همه مدیران و مسئولین مدلی ارائه کنیم تا اتفاقات دیگری را رقم بزنیم، وضعیت شرکت دخانیات با دیگر شرکت‌ها فرق خواهد کرد.

مدیرعامل جدید شرکت دخانیات ایران خطاب به مدیران این شرکت گفت: امیدوارم با کمک شما مدیران و کارکنان شرکت اتفاقی رقم بخورد که وضعیت رفاهی کارکنان تفاوتی با گذشته داشته باشد.

آشتیانی در پایان تاکید کرد: ما زمانی احساس موفقیت خواهیم کرد که افزایش درآمد شرکت، در وضعیت رفاهی و معیشتی کارکنان تاثیر داشته باشد.

شرکت دخانیات به سوددهی رسیده است

محمد شیخان نیز در این جلسه با بیان اینکه روزی که مسئولیت این شرکت را بر عهده گرفتم، شرکت در آستانه ورشکستگی قرار داشت، گفت: سال ۱۳۹۹ شرکت دخانیات، ۳۶۰ میلیارد تومان زیان تولید کرد.

همچنین در سال ۱۴۰۰ این شرکت ۲۷۰ میلیارد تومان زیان داشت اما امروز با افتخار اعلام می‌کنم که با کمک همکاران خودم شرکت را به سود ۸۴ میلیاردی رساندیم.

وی تاکید کرد: برای اولین بار در تاریخ ۹۰ ساله شرکت دخانیات، صورت‌های مالی شش ماه به تائید سازمان حسابرسی رسیده است. این دستاورد و موفقیت مهم حاصل زحمات همه کارکنان و مدیران شرکت است.

مدیرعامل سابق شرکت دخانیات ایران با بیان اینکه در مدت کوتاه مسئولیتم سه محصول جدید (کارن، دکو، بهمن نانو نقره ای) طراحی کردیم، گفت: ۲ محصول تولید شده و محصول سوم با دست با کفایت آقای آشتیانی در فرایند تولید قرار می‌گیرد.

شیخان با بیان اینکه شرکت دخانیات از سال ۱۳۹۴ هیچ محصول جدیدی را طراحی و تولید نکرده بود، افزود: این یک وادادگی مطلق بود اما با اتفاقاتی که در شرکت افتاده، مسیر شرکت رو به رشد است.

وی با بیان اینکه روزی که مسئولیت شرکت را بر عهده گرفتم، شرکت دسته چک نداشت، افزود: شرکت در آن زمان نزدیک به شش هزار میلیارد بدهی و ۲ هزار میلیارد تومان بدهی مالیاتی داشت اما امروز ما در شرایط خوش حسابی مودیان مالیاتی قرار گرفتیم.

مدیرعامل سابق شرکت دخانیات ایران با بیان اینکه شرکت ۳۲۰ پرونده حقوقی داشت، افزود: بخش زیادی از این پرونده‌ها تعیین تکلیف شده است.

شیخان با بیان اینکه شرکت دخانیات را در فرایند بورسی شدن قرار دادیم، افزود: یکی از الزامات شرکت‌ها برای اینکه در بازار سرمایه قرار گیرند و در فرابورس حضور داشته باشند، این است که شرکت در شرایط سوددهی و تراز مالی شرکت باید مثبت باشد که این اتفاق مهم در شرکت دخانیات ایران افتاد.

وی با بیان اینکه شرکتی که سال ۸۹ سود ده بود، ظرف ۲ سال به شرکت زیان ده تبدیل کردند، افزود: به ازای تولید هر نخ سیگار، نزدیک به ۳۷۰ تومان زیان وارد شرکت می شد.

مدیرعامل سابق شرکت دخانیات ایران با اشاره به موضوع کارت بازرگانی شرکت گفت: برای اینکه شرکت کارت بازرگانی نگیرد، تله های متعددی گذاشته بودند که با پیگیری های وزیر محترم و معاونین وزارتخانه، اعضای هیئت مدیره و معاونین شرکت این مشکل حل شد و الان شرکت دارای کارت بازرگانی است.

شیخان با اشاره به شکستن انحصار چندین ساله در بخش فروش شرکت دخانیات گفت: مافیای دخانیات پیچیده تر از مافیای خودرو عمل می کنند و به همین دلیل هر وقت ما صدای خود را بلند کردیم که شرکت‌های خارجی فعال در عرصه دخانیات باید مالیات بدهند، داد یک عده درآمد.

وی تاکید کرد: امروز شرکت در شرایطی قرار گرفت که آماده یک جهش است و این فرصت برای دوست و برادرم جناب آقای آشتیانی فراهم است که بخشی از مشکلات شرکت حل شده است.

مدیرعامل سابق شرکت دخانیات ایران با تبریک انتصاب مهندس آشتیانی به مدیرعاملی شرکت دخانیات گفت: موفقیت آقای آشتیانی موفقیت ماست چرا که ایشان از جبهه انقلاب اسلامی و از نیروهای خدوم و خدمتگزار جمهوری اسلامی است و همه ما موظف هستیم به ایشان کمک کنیم.

حل بسیاری از مشکلات شرکت دخانیات

سید ابوالحسن رضوی رئیس هیئت مدیره شرکت دخانیات ایران نیز در ابتدای این مراسم با تقدیر و تشکر از زحمات محمد شیخان گفت: در مقطعی این مسئولیت به آقای شیخان واگذار شد که شرکت دخانیات مشکلات عدیده‌ای داشت. حتی برای برخی کارها عامدا قفل هایی ایجاد شد.

وی تاکید کرد: بخش اعظمی از گره‌هایی که در مدت هشت – نه ساله گذشته در این شرکت وجود داشت، با تلاش همه مسئولین، مدیران و کارکنان شرکت حل شد اگرچه در معرض آماج بی تقوایی‌ها و حملات قرار گرفتیم.

در پایان این مراسم با اهدا لوح از زحمات دکتر شیخان تقدیر و متن حکم مهندس آشتیانی قرائت شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.