×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
زالی از بازگشت احتمالی هواداران به ورزشگاه‌ها از اواخر مهرماه خبر داد

به گزارش کیوسک خبر به نقل از ایرنا، ورود هواداران فوتبال ایران به ورزشگاه ها از اسفندماه سال ۱۳۹۸ به دلیل شیوع ویروس کرونا ممنوع شد و این تصمیم همچنان به قوت خود باقی است.

اکنون و به دنبال برگزاری برخی از مسابقات مهم بین‌المللی ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیماتی در این زمینه اتخاذ کرده است.

«علیرضا زالی» فرمانده ستاد مقابله با کرونای تهران در گفت‌وگویی با اشاره به شتاب گرفتن واکسیناسیون در ایران گفت: انتظار می رود که با تزریق دُز دوم واکسن کرونا برخی از فعالیت‌های اجتماعی به روال پیشین بازگردد. یکی از این فعالیت‌ها ورود تماشاگران به ورزشگاه‌ها است.

زالی در پاسخ به این سوال که چه زمانی ممکن است در ورزشگاه‌ها به روی هواداران باز شود، گفت: پیش بینی می‌شود اگر مشکل خاصی پیش نیاید تا اواخر مهرماه وضعیت واکسیناسیون در کشور به ویژه تهران به حد قابل قبولی رسیده باشد تا برخی از فعالیت‌های اجتماعی را بتوانیم بازگشایی کنیم.

وی درخصوص شرط ورود به استادیوم‌ها نیز اظهار داشت: برای کسانی که دو دز واکسن کرونا را تزریق کرده باشند ممانعتی جود ندارد.

وی با بیان اینکه ممکن است از اوایل آبان ماه فعالیت‌های تجمیعی و اجتماعی شکل گیرد، تصریح کرد: چون اکنون در تهران کاهش سیر بیماری و بالا رفتن میزان تزریق واکسن را شاهد هستیم، پیش بینی می شود برخی از برنامه‌های ورزشی را به شکل متفاوت انجام دهیم؛ یعنی با جمعیت حداقلی و با حضور کسانی که دو دز واکسن را دریافت کرده اند می‌توان این اقدام را انجام داد.

فرمانده ستاد مقابله با کرونای پایتخت اظهار داشت: در برخی از مسابقات ملی می توان از این ظرفیت استفاده کرد، البته براساس آنچه که طبق پروتکل‌های جهانی برای مراکز غیرمسقف و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای یک رویداد اجتماعی در نظر گرفته شده است، می‌توان از ۱۵ تا ۳۰ درصد فضا، استفاده کرد البته مشروط بر اینکه تعداد مشخص شده برای ورود، دو دز واکسن را دریافت کرده باشند.