×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳

مدیرعامل شرکت زغال‌سنگ البرز مرکزی از شکستن رکورد تولید و ارسال زغال‌سنگ این شرکت طی سال گذشته خبر داد و عنوان کرد رکورد تولید این شرکت در ده سال اخیر بی سابقه بوده است.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی شرکت زغال‌سنگ البرز مرکزی، نوید نیکو مدیرعامل شرکت زغال سنگ البرز مرکزی درباره آخرین دستاوردهای این شرکت گفت: طی سال گذشته ۱۲۶ هزار تن کنسانتره زغال‌سنگ تولید کردیم که این تولید در ۱۰ سال اخیر بی سابقه بود.

وی افزود: رکورد تولید شرکت پیش از این به سال ۱۴۰۱ با حداکثر ۱۱۴ هزار تن تولید تعلق داشت و در سال گذشته که مزین به شعار افزایش تولید نیز بود، رکورد جدیدی در زمینه تولید به ثبت رساندیم.

نیکو همچنین از افزایش استخراج و تولید زغالسنگ از معدن گلیران خبر داد و تاکید کرد: در حالی که این معدن پس از یک دوره توقف فعال شد، تولید آن در سال گذشته به ۵۲ هزار تن رسید.

وی ادامه داد: راه مواصلاتی معدن گلیران به طول ۳۰ کیلومتر با بودجه ۳۵۰ میلیارد تومانی در حال زیرسازی و آسفالت است و معدن زغال‌سنگ کردآباد بزرگ که پروانه فعالیت آن به نام شرکت زغال سنگ البرز مرکزی است مراحل پایانی اخذ مجوزات قانونی منابع طبیعی، محیط زیست و آب منطقه‌ای را به منظور بهره برداری طی می‌کند.

وی اضافه کرد: با دریافت این مجوزها، شروع فعالیت در معدن مذکور و انجام اکتشافات تکمیلی در آن و اصلاح طرح بهره برداری قدیمی، عملیات تجهیز، آماده سازی و استخراج آن بر اساس داده‌ها و طرح بهره‌برداری جدید آغاز خواهد شد .

مدیرعامل شرکت زغال‌سنگ البرز مرکزی در خصوص رفع مشکل باطله‌های زغالسنگ توضیح داد: مساله باطله‌های زغال‌سنگ از مشکلات اولویت‌دار شرکت زغال سنگ البرز مرکزی است که بخشی از آن بازیافت و در حال بازفرآوری است و همین موضوع موجب کاهش باطله‌های زغال‌سنگ شده و علاوه بر تلاش در راستای حفاظت از محیط زیست و خروج از آلایندگی، ارزش افزوده نیز ایجاد کرده است.

وی تصریح کرد: مرحله مطالعاتی تولید پودر آلومینا از باطله‌های زغال‌سنگ با دانشگاه شریف به اتمام رسیده و ضمن نظر مساعد مدیران محیط زیست و تصویب آن در کمیته پسماند، فراخوان جذب سرمایه‌گذار انجام و در سامانه جامع دولت نیز بارگذاری شده است .

نیکو در پایان خاطرنشان کرد: با پیشرفتی که در تولید، ارسال و اجرای طرح‌ها در ۲ سال گذشته داشتیم، امسال نیز با لطف خداوند و همت و تلاش مدیران و پرسنل شرکت، شاهد اتفاقات خجسته و ثبت رکوردهای جدیدی خواهیم بود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.