×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از «مس‌پرس»، مدیرعامل شرکت مس همچنین با اشاره به تولید مردادماه این شرکت افزود: شرکت مس در مردادماه ۹۹ موفق به استخراج چهار میلیون و ۹۸ هزار تن سنگ سولفوری از کل معادن فعال خود شد که ۹ درصد از برنامه پیش‌بینی‌شده برای این ماه بالاتر بود. با این میزان، کل استخراج سنگ سولفوری تا پایان مردادماه به عدد ۲۱ میلیون و ۹۵۵ هزار تن رسیده که دو درصد از برنامه پیش‌بینی شده برای پنج‌ماهه نخست امسال بالاتر است.

دکتر سعدمحمدی به کل استخراج معادن شرکت مس در مردادماه ۹۹ نیز اشاره کرد و گفت: میزان کل استخراج معادن شرکت مس در مردادماه امسال ۱۴ میلیون و ۴۰۹ هزار تن بوده است که سه درصد از برنامه پیش‌بینی‌شده بیشتر انجام گرفته است.

وی افزود: در مجموع امسال شرکت مس با استخراج ۷۱ میلیون و ۸۶ هزار تن ماده معدنی در پنج‌ماه نخست سال توانسته است دو درصد از برنامه استخراج پیش‌بینی‌شده برای این مدت جلوتر باشد.

مدیرعامل شرکت مس با بیان این‌که تولید مردادماه کنسانتره مس به میزان ۸۹ هزار و ۱۴ تن بوده، گفت: این میزان از برنامه تولید کنسانتره برای مردادماه چهار درصد بیشتر بوده است. در مجموع در پایان مردادماه تولید کنسانتره مس به بیش از ۴۹۳ هزار تن رسیده که تولید این محصول سه درصد از برنامه پیش‌بینی‌شده برای پنج‌ماهه ابتدایی سال جاری پیشی گرفته است.

دکتر سعدمحمدی همچنین در ادامه به آمار تولید آند و کاتد شرکت مس در مردادماه اشاره کرد و افزود: همچنین در پنج‌ماهه نخست ۹۹ تولید آند با ۱۴۹ هزار و ۲۳۴ تن ۱۳ درصد بیشتر از برنامه ابلاغی عملکرد کارخانجات ذوب و تولید کاتد شرکت مس با ۱۱۵ هزار و ۷۰۱ تن، هشت درصد از برنامه پیش‌بینی‌شده جلوتر بوده است.

دکتر سعدمحمدی با بیان این‌که تولید مس محتوای معدنی شاخص تولیدات مس در دنیا محسوب می‌شود، ادامه داد: تولید مس محتوی معدنی در مردادماه با دو درصد رشد نسبت به برنامه به عدد ۲۱ هزار و ۷۵۶ تن رسیده است و مجموع تولید پنج‌ماهه شرکت مس نیز ۱۱۹ هزار و ۹۱۰ تن است که یک درصد از برنامه پیش‌بینی‌شده جلوتر است.

رشد ۴۰ درصدی فروش شرکت مس تا پایان مردادماه و پیشی گرفتن از تولید

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران همچنین با اشاره به وضعیت فروش شرکت مس گفت: در پنج‌ماهه نخست امسال مجموع ارزش فروش داخلی و صادرات شرکت مس ۴۰ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته بوده است که رکورد جدیدی در عملکرد فروش شرکت محسوب می‌شود و به عدد ۱۲ هزار میلیارد تومان رسیده است. همچنین شرکت مس در مردادماه ۹۹ بیش از ۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال فروش داشته است.

دکتر سعدمحمدی با بیان این‌که این افزایش در فروش شرکت مس در حالی اتفاق افتاده که نرخ تسعیر تنها ۲۵-۳۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ رشد کرده است، گفت: این افزایش در فروش شرکت مس نتیجه تلاش خستگی‌ناپذیر پرسنل شرکت مس است؛ به‌طوری‌که موفق شده‌ایم در پنج ماهه نخست سال ۹۹ بالغ بر ۱۳۳ هزار و ۵۰۰ تن کاتد بفروشیم که این میزان ۴۳ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته را نشان می‌دهد.

مدیرعامل شرکت مس با تاکید بر این‌که در حال حاضر فروش شرکت مس از تولید پیشی گرفته است، اضافه کرد: این میزان فروش کاتد ۱۴ درصد از تولید آن جلوتر است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.