×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
روند افزایشی کرونا در تهران/ ۱۱۵۰ بیمار جدید بستری شدند

به گزارش کیوسک خبر – علیرضا زالی فرمانده مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران صبح امروز در مراسم نخستین جشنواره انضباط مالی و اقتصاد مقاومتی در نظام سلامت که در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از امروز واکسیناسیون افراد ۶۸ تا ۷۰ سال و همچنین جاماندگان ۷۰ سال به بالا انجام می‌شود. جمعیت افراد بالای ۶۰ سال در تهران بالغ بر ۴۰۰ هزار نفر است.

او ادامه داد: تاخیر در واردات دوهفته‌ای واکسن کرونا، باعث بروز شلوغی در برخی از مراکز تجمیعی شده بود.

زالی بیان کرد: ما از وزارت بهداشت درخواست کرده‌ایم تا طراحی نوبت‌دهی واکسن کاملاً پویا و منظم باشد تا از بروز هرگونه مشکل یا شلوغی در مراکز تجمیعی جلوگیری شود. نوبت‌دهی به صورت الکترونیکی است و از مردم درخواست دارم تا بدون نوبت با هدف پیشگیری از ازدحام و شلوغی به مراکز تجمیعی مراجعه نکنند.

او افزود: در حال حاضر سایت وزارت بهداشت از افراد ۶۵ سال به بالا ثبت‌نام می‌کند، اما واکسیناسیون ۶۸ سال به بالا به دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ شده است.

زالی با اشاره به آمار مراجعه‌کنندگان گفت: در شبانه‌روز گذشته ۱۴ هزار و ۸۰۰ نفر به مراکز درمانی سرپایی مراجعه کرده‌اند. هنوز آمار فوتی‌های ناشی از بیماری کرونا تغییر چندانی نداشته و این موضوع در دست بررسی است که واریانت جدید تنها میزان سرایت پذیری را افزایش می‌دهد یا میزان مرگ‌ومیر بیماران را نیز بیشتر می‌کند.

زالی گفت: براساس آخرین آمار، فرآیند بیماری کرونا در تهران رو به افزایش است؛ به طوری که در شبانه‌روز گذشته در حوزه مراجعین بستری حدود هزار و ۱۵۰ مورد جدید داشتیم.