×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
روسیه: آمریکا با ایده استثنایی بودن خود رو به زوال می‌رود

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، سخنگوی وزارت خارجه روسیه رویکرد دولت آمریکا در قبال پیمان‌های بین المللی را مورد انتقاد قرار داد و گفت این کشور با ایده استثنایی بودن خود، رو به زوال رفته است.
ماریا زاخارووا با یکجانبه خواندن اقدامات آمریکا، آن را کشوری دانست که با زیر پا گذاشتن معاهده‌ها و خروج از سازمان‌های بین المللی اقدامات هنجارشکانه خود را در سطح بین المللی گسترش داده است.
این مقام وزارت خارجه روسیه تاکید کرد اقدامات آمریکا همانند این است که این کشور این پیمان‌های بین المللی را از بین برده است.  زاخارووا خاطرنشان کرد: شاید آمریکا نتواند به تغییرات (ناشی از پیمان‌های بین المللی) متعهد باشد و مردم خود را به سوی داشتن این تفکر که به هیچکس و هیچ چیز بدهکار نیستند و نباید تابع قوانین باشند، سوق داده است.
آمریکا و روسیه بر سر تمدید توافق‌های تسلیحاتی بین المللی با هم دچار اختلاف نظر هستند.
روسیه به دنبال تمدید پیمان استارت نو با آمریکاست؛ پیمانی که در فوریه آینده به پایان می‌رسد. اما آمریکا علاوه بر توقف ساخت انبار‌های کلاهک هسته‌ای از سوی دو کشور، خواستار متعهد شدن روسیه به مذاکرات مربوط به توافق تسلیحات هسته‌ای با چین است. 
پیمان استارت نو توافق کاهش تسلیحات استراتژیک دو جانبه میان آمریکا و روسیه است که روز هشتم آوریل ۲۰۱۰ (فروردین ۱۳۸۹) میان رئیس جمهور وقت آمریکا و همتای روسی او در شهر پراگ، پایتخت جمهوری چک به امضا رسید. بر اساس این پیمان، دو طرف با کاهش زرادخانه هسته‌ای خود موافقت کردند.
انتهای پیام/
 

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.