×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

قائم مقام و سخنگوی سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی در دوره دو روزه توجیهی آموزشی مسئولان و شاغلین روابط‌ عمومی ادارات کل اموال تملیکی سراسر کشور حضور یافت.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی صاحب حجتی قائم مقام و سخنگوی سازمان در دوره آموزشی–توجیهی روابط عمومی های ادارات کل جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان ها، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و بهره گیری از مضامین مناجات شعبانیه برای ورود به ضیافت الهی در ماه مبارک رمضان، اظهارداشت: کشور و جامعه با جنگ ترکیبی و پروپاگاندای رسانه های بیگانه روبرو است که باید برای آن برنامه داشت. شاهد هستیم در هر موضوعی یک بحران برای جامعه ایجاد می کنند که مهمترین مسئله این روزها مسمومیت دانش آموزان است.

وی به نقش روابط عمومی پرداخت و یادآور شد: ضرورت دارد افرادی در حوزه روابط عمومی مشغول باشند که نگاه موسعی نسبت به مسائل روزمره و جاری داشته باشند.

قائم مقام سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی با بیان اینکه جنگ امروزی، جنگ روایت ها است، بیان داشت: در حیطه ای که هستیم باید اثرگذار باشیم و بتوانیم روی افکار عمومی در حد بضاعت تاثیر بگذاریم.

سخنگوی سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی با تاکید بر اینکه روابط عمومی آینه سازمان شناخته می شود، گفت: هر چه این آینه شفاف تر باشد دقیقتر می تواند مسائل را منعکس کند. مشکلاتی در سازمان از حیث منابع انسانی وجود دارد اما در عین حال این سازمان چابک است و بعضا یک نفر چند مسئولیت دارد.

وی یادآور شد: توقع از مدیران کل استان ها این است که افرادی درگیر روابط عمومی باشند که وقت موثر بگذارند. اتفاقات بزرگی در استان ها رقم می خورد که ارزشمند و پرحجم است اما در انعکاس آن کار درست و به موقعی انجام نمی شود. کار روابط عمومی را باید جدی گرفت و نه اینکه در حاشیه باشد.

حجتی به وظایف روابط عمومی اشاره و عنوان کرد: یکی از وظایف مدیریت بحران است که باید چگونگی و نحوه برخورد با آن را بدانیم. ممکن ایت فضایی علیه سازمان در استانی ایجاد شود باید بدانیم چطور رفتار کنیم و آن را از تهدید به فرصت تبدیل کنیم تا جلوی آسیب گرفته شود.

قائم مقام سازمان با طرح سوالی مبنی بر اینکه کدام یک از روابط عمومی های استانی کانال خبری اموال تملیکی در فضای مجازی دارند، تصریح کرد: دومین وظیفه روابط عمومی رصد شبکه های اجتماعی است و باید نسبت به اخبار و وقایع تحلیل داشت.

وی ادامه داد: سومین موضوع مدیریت رسانه و انتشار محتوای مورد نظر است که چقدر دقیق، عامه پسند و با ابزار لازم برای جذب افکار عمومی باشد. پرداختن به مسئله ظرافت و هنر می خواهد تا بتوان تصویر قابل دفاع از عملکرد، اقدامات و اداره کل خود خلق کنید.

حجتی نحوه ارتباط گیری و تعامل با رسانه ها و مسئولان سایر دستگاه ها را از دیگر وظایف روابط عمومی دانست و یاد آور شد: نگاه اقناعی و تبیین کننده داشته باشید. از مدیران کل استان ها توقع داریم نسبت به اطلاع رسانی فعالتر عمل کنند. روابط عمومی باید موتور محرک این بخش باشد.

وی با اشاره به اینکه سازمان و ادارات کل هر ماه مزایده، حراج و موارد دیگری برای اطلاع رسانی دارد، عنوان کرد: این موضوع علاوه بر اطلاع رسانی نقش مهمی در توزیع عادلانه فرصت برای مردم، کسب و کار و فروش سازمان دارد.

سخنگوی سازمان به تفاوت روابط عمومی و تبلیغات پرداخت و اظهارداشت: تبلیغات با صرف پول محقق می شود اما روابط عمومی با حداقل هزینه هم قابل انجام است و بر پایه تعامل و ارتباطات متمرکز است.

وی ادامه داد: تبلیغات شک برانگیز، با دید کوتاه مدت، به صورت ادعا و سود محور است اما روابط عمومی بر پایه اعتماد، با نگاه بلند مدت و معمولا اثباتی و دارای منافع مشترک با افکار عمومی محسوب می‌شود.

حجتی در پایان تاکید کرد: زحماتی که در استان ها کشیده می شود همراه با پوشش رسانه ای مناسب نیست که باید این رویه اصلاح شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.