×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
رفاه پرسنل یکی از اهداف ما در بحث نیروی انسانی است

مدیرعامل شرکت دخانیات ایران با بیان اینکه سال ۱۴۰۱، سال جهاد تولید برای دخانیات است، گفت: اعتقاد داریم که باید تولید کیفی این صنعت را ارتقا دهیم.
به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت دخانیات ایران، محمد شیخان، مدیرعامل و نائب رئیس هیئت مدیره شرکت دخانیات ایران در نشست هم اندیشی با مدیرعامل، معاونین و مدیران صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد کشور با تشریح پیشینه و قدمت دخانیات در جهان، اظهار داشت: دخانیات در دنیا چند بازیگر اصلی دارد، چون صنعت پول سازی است.

وی با بیان اینکه شرکت دخانیات ایران تنها شرکت دارای زنجیره ارزش کامل از بذر تا محصول نهایی در خاورمیانه است، خاطر نشان کرد: در سال ۸۱ یک جریانی در قالب طرح فریب پای کمپانی های چند ملیتی را به کشور باز کرد و امروز بیش از ۷۵ درصد از سهم بازار داخلی متعلق به کمپانی های چند ملیتی آمریکایی، انگلیسی و ژاپنی شده است.

شیخان با اشاره به اینکه سهم شرکت دخانیات ایران از بازار مصرف داخل به حدود ۱۰ درصد رسیده است، گفت: سطح زیر کشت توتون از ۹ هزار هکتار به هزار هکتار کاهش یافته است و باید پرسید که چه کسانی به معیشت و اقتصاد کشاورزان آسیب زدند و منافع واردات توتون به جیب چه کسانی رفته است؟

مدیرعامل شرکت دخانیات ایران با بیان اینکه شرکت های چند ملیتی آمریکایی، انگلیسی و ژاپنی علی رغم سود سرشار از بازار داخلی ایران، هیچ تعهدی نسبت به بهداشت، اشتغال، توسعه کشت، ورزش و مسئولیت اجتماعی ندارند، گفت: این شرکت ها صرفا نگاهی سود انگارانه به بازار مصرف ایران داشته و عایدات آنها از کشور خارج می شود.

شیخان با اشاره به شرایط شرکت دخانیات ایران در زمان تحویل مسئولیتش در بیستم آذر سال گذشته، گفت: زیان انباشته ۵۵۴ میلیارد تومانی شرکت در پایان ۹ ماهه سال ۱۴۰۰، زیان عملکرد ۳۶۴ میلیارد تومانی شرکت در سال ۱۳۹۹، زیان عملکرد ۱۵۰ میلیارد تومانی شرکت در ۹ ماهه سال ۱۴۰۰، زیان انباشته ۴۰ میلیارد تومانی شرکت ایده آل دخان، بدهی های ارزی و ریالی سنواتی به میزان سه هزار و ۶۶ میلیارد تومان اعم از بدهی ارزی و ریالی (۳۰ میلیون یورو بدهی ارزی) و بدهی هزار و ۱۰۰ میلیارد تومانی مالیات ارزش افزوده از مشکلات این شرکت است.

وی با بیان اینکه شرکت ایده آل دخان به منظور تامین مواد اولیه داخلی و خارجی در سال ۱۳۹۵ ایجاد گردید، افزود: این شرکت علی رغم سه درصد کارمزد بالاسری از شرکت دخانیات ایران بابت فعالیت، در زمان انحلال شرکت، بدهی مالیاتی به دولت به میزان ۲۲ میلیارد تومان، بدهی بابت عدم پرداخت مالیات بر ارزش افزوده به میزان ۳۸ میلیارد تومان و زیان انباشته ۴۰ میلیارد تومانی داشته است .

مدیرعامل شرکت دخانیات ایران به وجود سابقه چک برگشتی و عدم امکان صدور دسته چک از زمان تصدی مسئولیت خود در این شرکت اشاره کرد و گفت: محکومیت شرکت دخانیات در ۲ پرونده حقوقی با یک شرکت بابت فروش توتون های روستایی در سال های ۹۶ و ۹۸و مسدودی حساب های شرکت در اجرای حکم قضایی از دیگر مشکلات این شرکت است.

شیخان با بیان اینکه سال ۱۴۰۱ سال جهاد تولید برای دخانیات است، گفت: اعتقاد داریم که باید تولید کیفی این صنعت را ارتقا دهیم.

وی به افزایش تحرک حوزه صادراتی شرکت اشاره کرد و گفت: حوزه کشاورزی رویکرد اصلی و اساسی ما است و از همین رو بسته حمایتی کشاورزان را رونمایی و ارائه کردیم.

مدیرعامل شرکت دخانیات ایران رفاه پرسنل یکی از اهداف ما در بحث نیروی انسانی است، گفت: با هرگونه بی نظمی در این حوزه مخالف هستیم.

شیخان به عدم فعالیت در حوزه مسئولیت اجتماعی در این شرکت طی چند سال اخیر انتقاد کرد و گفت: طی هماهنگی و تفاهم با فدراسیون کشتی، ۸ سالن این شرکت در سطح کشور برای استفاده ورزشکاران علاقمند، بازگشایی می گردد.