×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

عضو هئیت‌مدیره و معاون بهره برداری و فروش اموال منقول از رشد ۶۸ درصدی فروش کالا در سال گذشته خبر داد و گفت: همکاری قوه قضاییه و قوه مجریه باعث ارتقای عملکرد این سازمان شده است.

به گزارش کیوسک خبر روابط عمومی سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی، سعید غلامی‌باغی، درباره عملکرد این سازمان در سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: اصلی‌ترین وظیفه این سازمان تعیین‌تکلیف کالا‌های در اختیار است که عمدتا شامل کالا‌های متروکه گمرکی یا کالا‌های قاچاق می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه کالا‌های در اختیار سازمان اموال تملیکی با ۴ روش تعیین تکلیف می‌شوند، گفت: این ۴ روش شامل فروش، اعاده، استرداد به صاحبان کالا و انهدام است.

غلامی‌باغی با اشاره به بازدید‌های رئیس قوه قضاییه از انبار‌های سازمان اموال تملیکی و دستورات رئیس‌جمهور مبنی بر تعیین تکلیف کالا‌ها در ۲ سال گذشته، اعلام کرد: با این اقدامات تحول اساسی در فرآیند تعیین تکلیف‌ها ایجاد و بیش از ۷۶ هزار میلیارد تومان کالا در ۲ سال گذشته تعیین تکلیف شد.

عضو هئیت‌مدیره و معاون بهره برداری و فروش اموال منقول سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی با تاکید بر اینکه یکی از برنامه‌های سازمان افزایش مزایده‌ها برای فروش کالا بوده است، گفت: یکی دیگر از اقدامات نوین این سازمان ایجاد حراج خرده‌فروشی برخط است که بر میزان تعیین تکلیف کالا‌ها تاثیر گذاشته است.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته به‌صورت میانگین هر ماه یک مزایده برگزار می‌شده است، اظهار کرد: با تلاش‌های شبانه‌روزی در سال گذشته توانستیم ۴۰ مزایده برگزار کنیم.

به گفته غلامی‌باغی در سال گذشته حدود ۴۵ هزار میلیارد تومان کالا تعیین تکلیف شده و میزان فروش کالا به بیش از ۱۱ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان کالا بوده است.

عضو هئیت‌مدیره و معاون بهره برداری و فروش اموال منقول سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی با اعلام اینکه فروش کالا در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۱، ۶۸ درصد رشد داشته است، گفت: همچنین حدود ۲۴ هزار میلیارد تومان کالا به گمرک اعاده شده که نسبت به سال ۱۴۰۱، ۸۳ درصد رشد داشته است.

غلامی‌باغی همچنین اعلام کرد: میزان کالا‌های استرداد شده به صاحبان کالا در سال گذشته بیش از ۸ و ۷۰۰ میلیارد تومان بوده است.

وی همچنین از کاهش انهدام کالا در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: در سال گذشته میزان انهدام کالا از هزار و ۲۰۰ میلیارد در سال ۱۴۰۱ به ۸۸۰ میلیارد تومان رسیده، این به معنای کاهش ۲۶ درصدی انهدام کالا بوده است.

به گفته عضو هیئت‌مدیره و معاون بهره برداری و فروش اموال منقول سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی کاهش انهدام کالا به معنای تسریع تعیین تکلیف کالا‌ها پیش از فاسدشدن آن‌ها است.

غلامی‌باغی با تاکید بر اینکه از خرداد سال ۱۴۰۲، ۲۶۳ مرحله حراج برخط برگزار شده است، اظهار کرد: در این حراج‌ها ۶۵۰۰ قلم کالا به فروش رسیده است.

عضو هئیت‌مدیره و معاون بهره برداری و فروش اموال منقول سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی افزود: بیش از ۴۰ میلیارد تومان کالا در حراج‌های برگزار شده به فروش رفته است.

وی همچنین به نقش قوه قضاییه به بهبود عملکرد سازمان اموال تملیکی اشاره و اعلام کرد: با وجود اینکه سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی از سازمان‌های زیرنظر وزارت اقتصاد است، عملکرد آن به بسیاری از دستگاه‌ها از جمله قوه قضاییه وابسته است.

غلامی‌باغی گفت: همکاری قوه قضاییه در موفقیت سازمان بسیار تاثیرگذار بوده و با بازدید‌های فعالانه رئیس دستگاه قضا از انبار‌های سازمان در سراسر کشور اتفاقات مثبتی رقم خورده است.

وی در پایان تاکید کرد: به گفته وزیر اقتصاد، سازمان اموال تملیکی نماد تلاقی و تعامل مثبت بین قوه مجریه و قوه قضاییه بوده و نتیجه این تعامل در عملکرد سازمان کاملا مشخص است.
منبع: میزان

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.