×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

نایب‌رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل بیمه دانا، از تولید ۱۷ هزار میلیارد تومان حق‌بیمه این شرکت در حدود ۱۰ ماهه نخست سال ۱۴۰۱ از رشد ۱۵۶ درصدی آن در شاخص فروش به عنوان ثبت رکوردی جدید در صنعت بیمه خبر داد.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط‌عمومی بیمه دانا، دکتر رضا جعفری در سی‌ونهمین همایش سراسری مدیران ستادی و شعب این شرکت، با تبیین راهبردها و چشم‌اندازهای پیش‌رو، ضمن تشکر و قدردانی از عملکرد تمامی کارکنان ستاد و صف و برگزار‌کنندگان این همایش اظهار داشت: خوشبختانه با تلاش، همدلی و کار گروهی توانستیم در طول ۱۱ ماه گذشته به موفقیت‌ها و توفیقات قابل توجهی دست یابیم و رکوردهای تازه‌ای در شاخص تولید حق بیمه در صنعت بیمه ثبت کنیم.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون حدود هفت هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان خسارت پرداخت شده است، اظهار داشت: طبق آمار اعلام‌شده، نسبت خسارت بیمه دانا حدود ۴۳ درصد است که این امر نشان‌دهنده کسب حاشیه سود بسیار مناسب برای سهامداران و ذینفعان شرکت است.

مدیرعامل بیمه دانا، تعادل مناسب در صورت‌های مالی را ناشی از اجرای استراتژی توسعه بازار عنوان و تاکید کرد: خوشبختانه حجم و ارزش سرمایه‌گذاری‌های شرکت در حال‌حاضر به رقم چهار هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان رسیده که حاکی از رشد ۲۲۰ درصدی آن در این شاخص است.

دکتر جعفری با تشریح عملکرد نه ماهه شرکت در شاخص‌های مختلف، به افزایش قیمت سهام شرکت در بازار بورس اشاره کرد و افزود: خوشبختانه در طی روزهای اخیر شاهد کسب سود بسیار مناسب برای سهامداران بیمه دانا بوده‌ایم.

وی همچنین با تحلیل وضعیت قراردادهای جذب‌شده اظهار داشت: خوشبختانه بالغ بر ۹۰ درصد از این قراردادها به‌خوبی مدیریت شده و ضروری است در جذب قراردادهای جدید، ارائه نرخ‌ها، متناسب با ریسک باشد.
مدیرعامل بیمه دانا، توجه به سرمایه انسانی را خط قرمز برنامه‌های راهبردی این شرکت خواند و در ادامه با اشاره به اقدامات انجام‌شده برای بهبود وضعیت نیروی ‌انسانی، خواستار توانمندسازی سرمایه ‌انسانی با استفاده از آموزش‌های کارگاهی و کاربردی شد و اظهار داشت: احترام به کارکنان، تکریم ارباب رجوع و حمایت مدیران ستاد و شعب از نمایندگان همچنین رعایت اصل مهم جانشین‌پروری از جمله موارد مهمی است که نیاز به توجه بیشتری دارد.
نایب‌رئیس هیئت‌مدیره در ادامه لزوم بهینه‌سازی ترکیب پرتفوی را یادآور شد و افزود: از سال آینده به‌منظور بررسی و ارزیابی دقیق‌تر ریسک همه قراردادها به کمیته ریسک ارجاع می‌شود تا پس از بررسی جوانب مختلف، نرخ‌ها متناسب با ریسک‌های موجود ارائه شوند.
ایشان، کسب اعتبار و جایگاه شایسته بیمه ‌دانا در بازار بیمه کشور را حاصل تلاش همه کارکنان ستاد و صف عنوان کرد و افزود: خوشبختانه با این تلاش‌ها، دوره رونق و سرآمدی شرکت در صنعت بیمه آغاز شده است.

اتفاقات مهم و بزرگی در بیمه دانا رُخ داده است
در این گردهمایی، دکتر سیدمجتبی عطری رئیس هیئت‌مدیره بیمه دانا با بیان اینکه طی ۱۰ ماهه سال‌جاری اتفاقات بزرگ و مهمی در این شرکت رُخ داده است، اظهار داشت: خوشبختانه با همفکری و تدبیر مدیرعامل بیمه دانا و سایر همکاران توانستیم توانگری مالی شرکت را در سطح یک حفظ کنیم.
ایشان در ادامه بر حمایت اعضای هیئت‌مدیره از مجموعه عوامل اجرایی اعم از مدیرعامل، هیئت‌عامل و دیگر مسئولین اجرایی شرکت تأکید و افزود: تلاش هیئت‌مدیره بر این است که برنامه‌های مدنظر عوامل اجرایی را تسهیل کنند تا شرکت با مشکلات و موانع جدی روبه‌رو نشود.

فرهنگ سازمانی قوی به عنوان مزیت رقابتی شرکت
دکتر احمد جوادی‌پور، قائم‌مقام بیمه ‌دانا در این همایش به تشریح مفهوم فرهنگ سازمانی، ابعاد آن و ارائه رهنمودهای لازم در جهت تقویت فرهنگ سازمانی به‌ویژه در شرکت بیمه دانا پرداخت.
ایشان، فرهنگ سازمانی را از آن جهت پراهمیت دانست که معتقد است فرهنگ سازمانی کارا، بر عملکرد سازمانی و بهره‌وری سازمان در تمامی سطوح تاثیرگذار است و یک فرهنگ سازمانی مطلوب می‌تواند به عنوان منبع ایجاد مزیت رقابتی برای شرکت تبدیل گردد که به راحتی توسط رقبا قابل تقلید نباشد.
وی در ادامه به معیارهای یک فرهنگ قوی همچون درگیر شدن بالای کارمندان در کار، یکپارچگی درونی بالا و انطباق با محیط بیرونی، توجه به ارزش‌های بنیادی و ماموریت و رسالت شرکت اشاره نمودند و همکاران شرکت را به توانمندسازی خود و همکاران، تیم‌سازی، توسعه قابلیت‌های فردی، توافق، هماهنگی و پیوستگی با همدیگر، تسهیل‌گری در راه تغییرات سازنده، تمرکز بر مشتری، یادگیری سازمانی و درک روشن از اهداف، ماموریت و رسالت سازمان، دعوت نمودند.
قائم‌مقام بیمه ‌دانا در پایان صحبت‌های خود به الگوی بهینه فرهنگ سازمانی با بهره‌گیری از مفاهیم اسلامی همچون، مغبون نشدن، نافع بودن، تلاش و کوشش مستمر، اخلاق محوری و دانش محوری اشاره نمودند.

بیمه دانا دو برابر سرانه صنعت، حق‌بیمه تولید کرده است
در ادامه این نشست، محمد میرشکاری، معاون بازاریابی و شبکه‌ فروش‌، به تشریح عملکرد نُه ماهه شرکت در سال‌جاری پرداخت و اظهار داشت: سرانه حق بیمه تولیدی حدود ۱۱ میلیارد و هفتصد میلیون است که این سرانه در صنعت بیمه، رقمی در حدود ۵۰ درصد است که به بیان دیگر، شرکت بیمه دانا دو برابر سرانه صنعت، حق بیمه تولید کرده است.
معاون بازاریابی و شبکه ‌فروش، ضرورت بهینه‌سازی و متناسب‌سازی ترکیب پرتفوی در برخی شعب را به منزله یک ضرورت قلمداد و ترمیم و بهبود سهم اندک بیمه‌های زندگی را مستلزم برنامه‌ریزی ویژه برای آن دانست.
وی لزوم برنامه‌ریزی منسجم و سیستماتیک، شناخت صحیح از اهداف شرکت، وفاداری و تعصب سازمانی، برخورداری از مهارت‌های مدیریتی، ارتباطی و اعتقاد به کار‌ِگروهی را نیز از دیگر مولفه‌های موفقیت سازمان دانست.
ایشان با بیان اینکه سرمایه انسانی بیمه دانا، مزیت مهمی محسوب می‌شود اظهار امیدواری کرد که کارمحوری در شعب شرکت به عنوان یک فرهنگ اشاعه پیدا کند.

بخشنامه کنترل خسارت به شعب ابلاغ می‌شود
فرشید جوان، معاون مالی و اقتصادی بیمه دانا نیز در این مراسم از لزوم همراهی و مساعدت بیشتر کارکنان شرکت به منظور تهیه صورت‌های مالی برای ارائه به مجمع سخن گفت و افزود: لازمه این کار وصول به‌موقع مطالبات معوق و کنترل میزان خسارت و دقت بیشتر شعب در پیگیری موارد خواسته‌شده است.
وی با اشاره به اینکه برای کنترل بیشتر خسارات روزانه از این پس بخشنامه‌ای صادر و به شعب ابلاغ خواهد شد، گفت: مجمع عمومی سالیانه شرکت را تلاش می‌کنیم در خرداد ماه سال ۱۴۰۲ با موضوع افزایش سرمایه برگزار کنیم.
ایشان در ادامه افزود: پرداخت خسارت به بیمه‌شدگان شرکت سرعت گرفته و تا ۲۰ اسفندماه ادامه خواهد یافت.

شش هزار میلیارد تومان پرتفوی کسب کردیم
منصور حسینی، معاون فنی بیمه‌های اموال و مسئولیت با تشریح عملکرد مدیریت‌های زیر مجموعه این معاونت، به ویژگی‌های مدیر کارآمد اشاره و تأکید کرد: مدیر خوب فردی است که با بهره‌گیری از منابع مالی، فنی، انسانی و اداری بتواند بهترین راندمان کاری را کسب کند. خوشبختانه با همت همکاران شرکت در طی ۱۰ ماهه اول امسال توانستیم شش هزار میلیارد تومان پرتفوی جذب کنیم که بیشتر این ارقام مربوط به مدیریت بیمه‌های اتومبیل با چهار هزار میلیارد تومان بوده است.

پرتفوی بیمه‌های درمان، نُه هزار میلیارد تومان است
وحیدرضا باختری، معاون فنی بیمه‌های اشخاص نیز با ذکر عملکرد این معاونت، از جذب قرارداد آموزش و پرورش به عنوان نقطه عطف شرکت یاد کرد و اظهار داشت: با استفاده از شورای راهبردی تلاش کردیم بهترین خدمت‌رسانی را به فرهنگیان عزیز ارائه کنیم.
وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون حدود نُه هزار میلیارد تومان پرتفوی بیمه‌های درمان جذب شرکت شده است و این در حالی است که ۵۳ درصد پرتفوی کل شرکت مربوط به این رشته بیمه‌ای است.
معاون فنی بیمه‌های اشخاص، ۶۵ درصد پرتفوی کل شرکت را مربوط به بیمه‌های اشخاص دانست و با اشاره به اهمیت جذب سایر رشته‌های بیمه‌ای همچون عمر و حوادث گروهی، خواستار تلاش بیشتر همکاران برای جذب پرتفوی این رشته‌ها در شرکت شد.

نیازمند آموزش‌هایی جدی در حوزه شناسایی ریسک هستیم
مسعود رستم‌پور، معاون توسعه و برنامه‌ریزی شرکت بیمه دانا در این نشست، عملکرد و برنامه‌های این معاونت را در سه بخش آموزش، تحقیقات و بودجه ارائه و در ادامه به تشریح آن‌ها پرداخت.
وی با بیان اینکه در حوزه بخش آموزش، کلاس‌ها و جلساتی برگزار شده است، بر ضرورت تغییر شیوه‌های آموزش در شرکت بیمه دانا تأکید کرد.
معاون توسعه و برنامه‌ریزی، برگزاری کارگاه‌های تخصصی در حوزه‌های مختلف بیمه‌ای را از اهداف مهم بخش آموزش دانست و افزود: در بخش تحقیقات نیز اقدامات ارزشمندی صورت گرفته و آئین‌نامه‌ مربوط به انتصابات تهیه شده که در اختیار امور اداری شرکت قرار گرفته و بر اساس این آئین‌نامه، شیوه مربوط به انتصابات در شرکت، نظام‌مندتر خواهد شد.
ایشان در ادامه با اشاره به بحث مدیریت ریسک عنوان کرد: ریسک مقوله جدیدی در شرکت‌های بیمه است، بنابراین نیازمند آموزش‌هایی جدی در حوزه شناسایی ریسک هستیم.

لازم به ذکر است در پایان این گردهمایی جلسه پرسش و پاسخ با حضور دکتر احمد جوادی‌پور، قائم‌مقام مدیرعامل بیمه دانا برگزار و از سوی ایشان به سؤالات مدیران شعب پاسخ و پیشنهادات طرح‌شده نیز مورد بررسی قرار گرفت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.