×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو مشکلات شبکه تاکسی‌رانی کشور و رانندگان تاکسی را یکی از دغدغه‌های اصلی خود برشمرد و راهکارهای شش گانه‌ای را برای بهبود شرایط فعلی ارایه کرد.
به گزارش کیوسک خبر به نقل از ایکوپرس- مهدی خطیبی در آیین رونمایی از تاکسی ون‌های جدید شهرداری تهران، وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی هر کشور را نشانه میزان پیشرفت اقتصادی، اجتماعی و صنعتی هر کشوری خواند گفت: نمی توان کشوری را دید که از منظر اقتصادی رشد کرده باشد بدون این‌که ناوگان حمل و نقل عمومی خوبی داشته باشد و بین این دو شاخص ارتباط یک به‌ یک و خطی وجود دارد.
وی در تشریح راهکارهای شش‌گانه برای بهبود شرایط تاکسی‌رانی، تصریح کرد: نظام تاکسی‌رانی زمانی کارآمد است که سازمان مرتبط با آن تحول‌خواه، دانایی‌محور و چابک باشد که خوش‌بختانه در تاکسی‌رانی تهران شاهد اتفاقات خوب و مثبت و رو به جلو هستیم.
خطیبی، دارا بودن تاکسی‌رانان مجرب و آموزش دیده، تاکسی خوب، با کیفیت و به‌روز، ناوبری و تاکسی‌رانی به‌روز و کارآمد را از دیگر لازمه‌ها و شاخص‌های اصلی ناوگان کارآمد برشمرد و گفت: خدمات پس از فروش شبانه‌روزی و کارا نیز عامل بسیار مهمی در نظام تاکسی‌رانی به شمار می‌رود.
وی همچنین شرکت‌مالکی را راهکاری برای سازماندهی تاکسی‌رانی دانست و گفت: باید از سمت راننده مالکی به سمت شرکت مالکی حرکت کنیم تا خروجی ناوگان بهبود یابد.
خطیبی با بیان‌این‌که در گذشته در حوزه‌های خدمات پس از فروش و تامین قطعه تلاش‌های زیادی صورت گرفته اما وضعیت مطلوبی نداریم، گفت: باید برای ارایه خدمات مطلوب شبانه‌روزی برنامه‌ریزی کنیم و این خدمات به‌گونه‌ای باشد تا امرار معاش تاکسی‌رانان کوچک‌ترین لطمه‌ای نخورد‌.
خطیبی ضمن وعده عرضه خودرو با کیفیت به تاکسی رانان، گفت: اتوماتیک بودن خودرو تاکسی یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که برای رانندگی‌های طولانی تاکسی‌رانان مورد توجه ماست و گروه صنعتی ایران‌خودرو آمادگی دارد تا طی برنامه‌ای پنج ساله، نسبت به نوسازی ناوگان تاکسی‌رانی با تارا اتوماتیک اقدام کند.
وی تصریح کرد: باید از خودرو دستی در ناوگان تاکسی‌رانی عبور کنیم تا رفاه بیش‌تری برای رانندگان فراهم کنیم.
خطیبی با اشاره به تاسیس شرکت تاکسی‌رانی خصوصی در سال‌های ۱۳۸۵ ‌و ۱۳۸۴ و عدم وجود خروجی مورد نظر و خاص از این شرکت، تصریح کرد: باید مانند بسیاری از کشورهای پیش‌رفته، شرکت‌های واقعی تاکسی‌رانی ایجاد کنیم تا تاکسی تحت مالکیت شرکت و فعالیت رانندگان براساس پروتکل‌های خاص به صورت منسجم و کارآمد دنبال شود.
وی افزود: باید با برنامه‌های ساختاری، زیربنایی و با مدیریتی جهادی و انقلابی، مجموعه‌ها و سرمایه‌گذاران را وارد این حوزه کنیم و در برنامه‌ای پنج ساله نسبت به نوسازی تاکسی‌ها با خدمات پس از فروش مطلوب اقدام کنیم.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو، پاینبدی به تعهدات و عرضه محصول با کیفیت و مدرن و همچنین ارایه خدمات پس از فروش مطلوب را وظیفه این خودروساز دانست و گفت: در ذیل شرکت تعاونی خاص کارکنان ایران‌خوورو شرکت تاکسی‌رانی خصوصی را با مجوز تاکسی‌رانی تاسیس خواهیم کرد و نسبت به عرضه تارا اتوماتیک در این شبکه اقدام خواهیم کرد.
وی تصریح کرد: این مجموعه به صورت شرکت‌مالکی فعالیت خواهد کرد و تجربه ناتمام گذشته در ایران‌خودرو را به این شکل مجددا پیاده‌سازی خواهیم کرد.
به گفته خطیبی این شرکت به صورت مشترک با گروه خودروسازی سایپا و سایر سرمایه‌گذاران خصوصی شکل خواهد گرفت.
وی از ایجاد تاکسی‌لند برای ارایه خدمات ویژه شبانه‌روزی به تاکسی‌داران خبر داد و گفت: برای نخستین بار با همکاری سایپا این مرکز خدماتی ایجاد خواهد شد تا تاکسی‌رانان برای دریافت خدمات خودرو ناچار به مراجعه به مراکز و نمایندگی‌های مختلف نباشند.
خطیبی تاکسی را یکی از جاذبه‌های توریستی در کشودهای هم‌جوار خواند و گفت: به سمتی خواهیم رفت تا تاکسی‌های ایران نیز به‌ عنوان یکی از جاذبه‌ها برای مسافران و توریست‌ها مطرح شود.
وی همچنین از افزایش تولید و ارتقای کیفیت محصولات ایران‌خودرو خبر داد و گفت: تا پایان آذرماه از تیراژ تولید، تحویل و فروش سال گذشته عبور خواهیم کرد و شاهد افزایش ۵۰ درصدی کیفیت محصولات خواهیم بود.
خطیبی تصریح کرد: در امر استفاده از توان دانش‌بنیان‌ها، تولید اشتغال‌آفرین که مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است، ایران‌خودرو پیشگام بوده و دستاوردهای مناسبی داشته است.
وی، افزایش سطح رفاه مردم را یکی از اهداف کلان نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت: آمادگی داریم تا بهترین محصولات و خدمات را به مردم ارایه کنیم تا نزد مردم، نظام مقدس جمهوری اسلامی و خداوند سربلند باشیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.