×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
رئیس پارلمان لبنان: هیچ مصونیتی برای عاملان انفجار بندر بیروت در کار نیست

به گزارش کیوسک خبر به نقل از سایت شبکه المنار، نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان در سخنرانی به مناسبت سالگرد جنگ ژوئیه ۲۰۰۶ و در واکنش به اظهارات اسرائیلی درباره وضعیت لبنان گفت: ۱۲ ژوئیه سال ۲۰۰۶ امتحانی برای همه ما لبنانی‌ها در صدق تعلق خاطر و وابستگی ملی‌ و پایبندی به وحدت‌مان و محکی برای اراده‌مان در پایداری و مقاومت بود.
رئیس پارلمان لبنان افزود: سرزمینی که در مقابل سقوط می‌ایستد و پرچم سفید را در برابر تجاوزات اسرائیلی بالا نمی‌برد و هزاران تن از بهترین فرزندانش را فدا کرده و پیروز شده امروز با همه مردم و توان معنوی و نخبگان حرفه‌ای و مدنی و نیروهای سیاسی و حزبی مقابل امتحان و آزمایش تعلق خاطر به کشور در وحدت، پایداری و مقاومت می‌ایستد. آیا موافق می‌شود؟ بله باید موفق شویم. 
بری اشاره کرد: هیچ راه حلی جز موفق شدن نداریم و در غیر این صورت چه بدانیم و چه ندانیم مثل کسی عمل کرده‌ایم که سقوط لبنان را به عنوان پیروزی مجانی تقدیم دشمن اسرائیلی کرده که علنی و غیرعلنی به صراحت و به اشاره و تلویح مترصد فرصت نابودی لبنان، ثروت‌هایش و نقش آن است و این بار به واسطه این وزیر و آن وزیر مثل یک فرشته نجات ظاهر شده است. 
نفتالی بنت، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز یکشنبه در اظهاراتی مداخله جویانه ایران را مسؤول وضعیت اقتصادی کشور لبنان دانست. بنی گانتس، وزیر جنگ این رژیم نیز اخیرا پیشنهاد ارائه کمک‌های انسانی به لبنان برای حمایت از آن در برابر بحران مالی‌اش را داد.
رئیس پارلمان لبنان افزود: براندازی لبنان با ضربات تعطیل کردن و غرق کردن موسساتش در خلأ کشنده و ماندن در اقدامات بیهوده سیاسی و قانون اساسی و فدا کردن کشور در قتلگاه کینه‌های شخصی همان کاری است که در سطح خیانت در حق شهروندان و کشور محسوب می‌شود.
بری تاکید کرد: جنایت انفجار بندر بیروت جنایت ملی است که قلب لبنانی‌ها را نشانه گرفت و ما هرگز تحت هیچ شرایطی به کمتر از اطلاع از کل واقعیت با تمام جزئیات و مجازات تمام مسببان آن در هر موقعیت و جایگاهی که باشند، راضی نخواهیم شد.
او افزود: ما موافق دستگاه قضا خواهیم بود و مصونیت فقط از آن خون شهدای ماست.
این درحالی است که کمیته نماینده خانواده قربانیان انفجار بیروت در بیانیه‌ای بر لغو مصونیت و صدور مجوز محاکمه نمایندگان، وزرا و رؤسای امنیتی کنونی و سابق متهم در راستای درخواست بازپرس قضایی پرونده تاکید کرد.
انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.