×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از ایسنا، مجتبی یوسفی با بیان این خبر که قرار است رئیس مجلس شورای اسلامی سه شنبه هفته آینده به استان خوزستان سفر کند و از ۱۴ حوزه انتخابیه در طی سه روز بازدید کند، خاطرنشان کرد: از آنجا که دکتر قالیباف همواره در راستای حل مشکلات مردم فارغ از نگاه تشریفاتی و تبلیغاتی با برنامه ریزی دقیق پیشگام بودند و با توجه به نگاه ویژه ایشان به استان خوزستان که پایگاه دفاع مقدس بوده و در مقاطع حساس انقلاب نقش بسزایی داشته است و به منظور حل مشکلات مردم استان و تلاش برای محرومیت زدایی قرار بر این شد که اولین سفر استانی ایشان به خوزستان باشد.

وی در ادامه اظهار کرد: از حدود یک ماه و نیم گذشته با معاونان ایشان برنامه ریزی دقیقی صورت گرفته تا در طی سفر ایشان به استان، مشکلات مردم در حوزه های مختلف دنبال شود.

نماینده مردم اهواز در مجلس با بیان اینکه قرار است به مسائل زیر ساختی استان و در گام اول به بحث آب شرب مردم خوزستان رسیدگی شود، تصریح کرد: استان خوزستان با دارا بودن ۶ سد بزرگ در حدود ۷۰۰ روستا و چندین شهر بزرگ نظیر اهواز، آبادان و خرمشهر در تامین آب شرب با مشکل روبرو است. مسئله بعدی زیر ساختی در سطح استان بحث فاضلاب است که در سال های گذشته مشکلات زیادی را برای مردم استان به ویژه اهواز ایجاد کرده است.

وی در ادامه تاکید کرد: پرداختن به مسئله اشتغال در قالب تکمیل طرح مقام معظم رهبری در راستای مکانیزه کردن کشاورزی ۵۵۰ هکتاری که حدود ۱۸ سال است معطل مانده و تحقق آن می تواند افزایش تولید محصولات کشاورزی را رقم زده و ما را هم در تولید محصولات استراتژیک و رسیدن به امنیت پایدار غذایی یاری دهد و هم اشتغال پایدار در سطح استان ایجاد کند از دیگر برنامه های این سفر است.

نماینده اهواز در ادامه با اشاره به دیگر مسائلی که با حضور قالیباف قرار است در خوزستان دنبال شود، گفت: از دیگر موارد اساسی بحث استخدام و بکارگیری نخبگان استان در پست های مدیریتی است. متاسفانه این روزها ما در شرکت های بزرگ در سطح استان نظیر صنایع بالادستی فولاد و پتروشیمی با پدیده مدیران پروازی مواجه هستیم و اکثرا از شهرهای دیگر به استان می آیند. اگر خوزستان برای پست و اشتغال خوب است، باید برای زندگی هم خوب باشد.

وی افزود: باید از جوانان تحصیل کرده استان که از توانایی های بالایی برخوردارند در پست های مدیریتی در صنایع بالادستی نظیر فولاد و پتروشیمی استفاده شود.

یوسفی در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری برای جلوگیری از خام فروشی، تصریح کرد: تذکر دوماه بنده به وزرات صمت این بود که از خام فروشی در حوزه فولاد جلوگیری شود و شرکت های بالادستی باید مواد اولیه شرکت های پایین دستی را تامین کنند. یکی از مکان هایی که قرار است آقای قالیباف حضور یابند، شرکت لوله سازی اهواز است. این شرکت در زمان جنگ با تکیه بر توان داخلی پل بعثت را بر اروند ساخت و از تخصص بالایی برخوردار است اما متاسفانه به دلیل عدم تامین مواد اولیه و عدم تعریف پروژه های ملی و علاقه برخی مدیران به واردات، این شرکت در آستانه ورشکستگی قرار گرفته است.

نماینده اهواز در پایان خاطرنشان کرد: حضور دکتر قالیباف در شرکت لوله سازی اهواز و فولاد اکسین که شرکت های استراتژیک در تولید محصولات هایتک هستند از برنامه های مهم این سفر استانی است. ان شاءالله در سفر دکتر قالیباف بتوانیم با برنامه ریزی، بخشی از مشکلات موجود در حوزه های مختلف به ویژه اشتغالزایی با رونق و جهش تولید در سطح استان را دنبال کنیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.