×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور با بیان اینکه سند توسعه تعاون پس از ۱۱ سال در دولت سیزدهم مورد بازنگری و تصویب قرار گرفت، از فعال تر شدن بانک توسعه تعاون در این دولت خبر داد .

وی در نخستین همایش «اقتصاد تعاونی ایران»که با حضور وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی، وزیر اموراقتصادی ودارایی، برخی نمایندگان مجلس و فعالان عرصه تعاون برگزار شد، اعلام کرد: حمایت از بخش تعاونی و ارتقای نقش و سهم این بخش از اقتصاد کشور یکی از جلوه‌های روشن مردمی‌سازی حکمرانی و دولت است.
رئیس جمهور با تشکر از همه تلاش‌هایی که برای تقویت بخش تعاونی شده است، به فعال شدن ۸ هزار تعاونی در طول دوره فعالیت دولت مردمی به‌ویژه در بخش زنان اشاره کرد و افزود: سند تعاون ۱۱ سال در انتظار بازنگری بود که این کار در همان ابتدای دولت مردمی انجام و این سند نهایی شد.
رئیسی همچنین با قدردانی از همه تلاش‌ها و فعالیت‌های تعاونی‌ها در عرصه‌های خدماتی، تولیدی و سایر فعالیت‌های اقتصادی با تاکید بر اینکه نباید به این میزان بسنده شود و اظهار داشت: این نشست برای بازنگری نسبت به فعالیت‌های انجام شده در بخش تعاونی و بررسی و ارائه راهکارهای میدان دادن بیشتر به بخش تعاونی برگزار می‌شود.
رئیس جمهور با بیان اینکه هر کجا به مردم میدان داده شده شاهد موفقیت‌ها و دستاوردهای بزرگ بوده‌ایم، تصریح کرد: تشکیل کارگروه‌های تخصصی و بررسی موضوع در اتاق تعاون، معاونت تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نیز از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی می‌تواند به رفع موانع و تسهیل فعالیت تعاونی‌ها کمک کند.
رئیس جمهور با تاکید بر فعال شدن نهضت ملی تعاون افزود: این آمادگی وجود دارد که جلسات شورای تعاون هر چه سریع‌تر تشکیل شده و موانع پیش‌روی تسهیل و تقویت فعالیت تعاونی‌ها بررسی و رفع شوند.
رئیس جمهور در ادامه به بیان توصیه‌هایی راهبردی به شرکت‌های تعاونی پرداخت و با تأکید بر توجه ویژه به موضوع افزایش بهره‌وری، تصریح کرد: به همه تعاونی‌ها، اتاق تعاون و معاونت تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی توصیه و تأکید دارم که به موضوع افزایش بهره‌وری به عنوان یک مسأله محوری توجه ویژه داشته باشند و با نگاهی به میزان اعتبارات و امکانات، میزان بهره‌وری را مورد سنجش قرار دهند.
رئیسی افزود: تحقق هدف‌گذاری رشد اقتصادی ۸ درصدی در کنار سرمایه‌گذاری خارجی در گرو مسئله مهم افزایش بهره‌وری و برنامه‌ریزی در این زمینه است.
رئیس جمهور در ادامه افزایش رقابت‌پذیری در تعاونی‌ها را به عنوان دومین توصیه راهبردی خود به شرکت‌های تعاونی مورد تأکید قرار داد و گفت: در این زمینه شرکت‌های تعاونی باید در افزایش تولید و ارتقای کارآمدی و خدمات با یکدیگر مسابقه دهند.

۴۴همت سرمایه‌گذاری در بخش تعاون در دولت سیزدهم
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیزدر این همایش گفت: حکمرانی صندوق‌های بازنشستگی را برای‏ مشارکت بخش تعاونی و مردم نهاد اصلاح می‌کنیم تا سهم تعاون در اقتصاد افزایش یابد.
سید صولت مرتضوی اظهار کرد: تحقق شعار حکمرانی تعاون و حکمرانی مردم ضمانت اجرایی دارد و کارهای خوبی صورت گرفته است، طبق اصلاحیه سند توسعه تعاون جایگاه تعاونی را ارتقا خواهیم داد.
وی افزود: نگاه دولت سیزدهم تقویت و توسعه تعاونی ها در اقتصاد کشور و استفاده از ظرفیت های مردمی است امروز نیز رئیس جمهور دعوت تعاونگران را قبول و در این همایش حضور پیدا کردند ضمن اینکه در این همایش نمایندگان کشورهای مختلف و نمایندگان مجلس حضور دارند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به سهم تعاون در اقتصاد کشور گفت: ۱۰۱ هزار تعاونی فعال در کشور مشغول به کار هستند.
وی با اشاره به اینکه ۳۷۳ طرح جدید به بهره برداری رسید گفت: از شروع به کار این دولت ۴۴هزار میلیارد تومان در بخش تعاونی سرمایه گذاری شده است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: ۹۱ درصد از این منابع از محل سرمایه های خرد مردمی بود که بیانگر گرایش مردم به مشارکت اقتصادی در تعاونی است.
گفتنی است در این همایش محمد شیخ حسینی مدیر عامل ، سید باقر فتاحی رئیس هیات مدیره ، محمد جعفر ایرانی عضو هیات مدیره و محمد ذوالفقاری سرپرست معاون مدیر عامل در امور حقوقی و نظارت و برخی از مدیران ستادی بانک توسعه تعاون حضور داشتند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.