×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۵ خرداد , ۱۴۰۳
دیوید پترائوس: کشورهای عربی دشمن اسرائیل نبودند که اکنون صلح کرده باشند

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «دیوید هاول پترائوس» رئیس سابق سازمان «سی‌آی‌ای» در نشست مجازی اندیشکده شورای ملی روابط اعراب و آمریکا، در خصوص آینده روابط دولت منتخب آمریکا و کشورهای عربی، گفت: «کشور‌های عربی تعدادشان زیاد است و هر کدام آن‌ها ویژگی‌های مختلفی دارند. چهار سال پیش چنین روابطی در منطقه وجود نداشت. توافقنامه ابراهیم مهم بود هر چند که  نمی‌خواهم از این توافقنامه‌ها با عنوان توافقنامه صلح نام ببرم، چون هیچ یک از این کشور‌ها در حال جنگ با اسرائیل نبودند که حالا صلح کرده باشند».
وی در ادامه افزود: «این کشور‌ها در بخش تجارت، انتقال فناوری، گردشگری و انواع زمینه‌ها گشایش‌های زیادی ایجاد کردند. این توافقنامه‌ها به فلسطینی‌ها این اطمینان را می‌دهد که نخست وزیر اسرائیل همه بخش‌های کرانه باختری را به اسرائیل  الحاق نکند. دولت جدید آمریکا این تغییرات بسیار مهم را به عنوان یک میراث تحویل خواهد گرفت».
ژنرال آمریکایی فروش جنگنده‌های این کشور به امارات را گامی مهم ارزیابی کرد و گفت: «قویا حامی این اقدام هستم. نیروی هوایی امارات می‌تواند مدیریت ناوگان هواپیما‌های اف-۳۵ را بدست گیرد. ضمن آنکه نیروی هوایی امارات از این هواپیما‌ها علیه اسرائیل استفاده نخواهد کرد».
پترائوس در حالی حمایت خود از فروش جنگنده‌های اف-۳۵ به امارات را اعلام کرده، که مسئله فروش این تجهیزات نظامی همچنان در هاله‌ای از ابهام وجود دارد. برخی از احزاب رژیم صهیونیستی مخالف این اقدام هستند و آن را خطری برای اراضی اشغالی می‌دانند، در مقابل ابوظبی هم به اعتبار خرید این جنگنده‌ها به آشکاری‌سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی تن داده است.
انتهای پیام/

برچسب ها : , ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.