×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

رئیس‌ شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه‌ای استان خراسان رضوی بیان داشت: صنعت بیمه جهت ارایه‌ی خدمات به مردم، در کنار دستگاه قضایی ایستاده است.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل بیمه دی؛ مهدی شریعتی‌فر در دیدار مدیران شرکت‌های بیمه خراسان رضوی با رئیس کل دادگستری این استان، که به مناسبت هفته بیمه برگزار شد، اظهار داشت: ارتباط خوبی میان شرکت‌های بیمه‌ای با دستگاه قضایی وجود دارد و مبنای کار آن است که طی تعامل با دستگاه قضایی در جهت ارایه‌ی خدمات بیشتر و بهتر به مردم گام برداریم.
رئیس شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه خراسان رضوی گفت: از ۳۸ شرکت بیمه‌ای کشور، تعداد ۲۵ شرکت با ۶۶ شعبه، بیش از هشت هزار نماینده و ۱۷۳ کارگزار، در استان‌خراسان رضوی مشغول فعالیت بوده و حامی مردم به هنگام وقوع حوادث هستند. وی خاطر نشان‌کرد: می‌بایست در راستای ارتقاء ضریب نفوذ بیمه در کشور کوشش نمود و از وضعیت فعلی که ۱.۹ است، به ۷ درصد رسید تا چتر حمایتی بزرگ‌تری در سطح جامعه ایجاد گردد.
رئیس شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه استان خراسان رضوی با اشاره به آمار بیمه‌گران درمان تکمیلی، بیان کرد: در کل کشور ۲۵ درصد مردم تحت پوشش بیمه درمان تکمیلی قرار دارند که اغلب آنان نیز، کارکنان ادارات و سازمان‌های دولتی و خصوصی هستند که ۲۰ میلیون نفر را شامل می‌شوند. وی در این رابطه افزود: می‌بایست با طراحی فرآیندهای خلاقانه در عملیات بیمه‌گری این نسبت اجتماعی را افزایش داده و تعداد بیشتری از افراد جامعه را از مزایای بیمه‌ی تکمیل درمان بهره‌مند نمود.
رئیس کل دادگستری خراسان رضوی هم در این دیدار ضمن تبریک هفته‌ی بیمه، به کتاب مسئله ربا و بانک به ضمیمه مسئله بیمه نوشته استاد شهید مرتضی مطهری اشاره نموده و بیان داشت: آیت‌الله مطهری در این کتاب درباره بیمه اظهار نظر فقهی کرده است و پیشینه‌ی بیمه و دیدگاه‌های فقهی در این باره را بررسی کرده است. از این رو توصیه می‌شود مدیران بیمه این کتاب را مطالعه کنند.
حجت‌الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی به تغییرات پدید آمده در عرصه‌ی جهانی اشاره و افزود: شیوه‌ها نیز می‌بایست با این تغییرات هماهنگ و متناسب باشد که یکی از این موارد، اهمیت بخشی به مقوله‌ی بیمه است.
رئیس کل دادگستری خراسان رضوی بر اجرای تعهدات بیمه‌ها به مردم تاکید کرده و خطاب به مدیران شرکت‌های بیمه‌ای استان خراسان رضوی، خواستار تسریع در پرداخت‌ها توسط شرکت‌های بیمه شد.
همچنین در این نشست، نایب رئیس شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه خراسان رضوی، افزایش سلامت جامعه، کاهش ریسک، رشد سرمایه‌گذاری و آشنایی مردم با ظرفیت‌های بیمه را، چهار ماموریت اصلی صنعت عنوان کرده و با اشاره به افزایش تخلفات و تقلب‌های مرتبط با بیمه در سطح کشور، از دستگاه قضا خواست تا در زمینه‌ی برخورد با این موضوع، یاری‌گر بیمه‌ها باشد.
گفتنی است در این جلسه، چند تن از مدیران شرکت‌های بیمه‌ای خراسان رضوی نیز به بیان مسائل، مشکلات و دغدغه‌های خود پرداختند که به استماع رئیس کل دادگستری استان رسید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.