×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

دکتر خورسندیان مدیرعامل بانک صنعت و معدن که به اتفاق هیأتی متشکل از حسین عسکری عضو هیأت مدیره، عباس شوقانی عضو هیأت عامل و جمعی از مدیران ارشد این بانک، امروز پنجم آذرماه به استان مرکزی سفر کرده است، در دیدار با استاندار، مسؤلان استانی و تولیدکنندگان برتر استان، ضمن تبریک هفته بسیج و تقدیر از خدمات و دستاوردهای بسیج در حفظ ارزش های انقلاب اسلامی، عنوان داشت: بانک صنعت و معدن به ۱۶۳ طرح در این استان مجموعاً بیش از ۱۳۳ هزار میلیارد و ۵۴۶ میلیون ریال تسهیلات پرداخت نموده است.
به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی بانک صنعت و معدن، وی ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت:آمار و ارقام وصول مطالبات این بانک در ۷ ماهه نخست امسال، حاکی از رشد ۵۸ درصدی وصول مطالبات نسبت به مدت مشابه در سال گذشته است.
وی اضافه کرد: در راستای وصول بهتر مطالبات بانک، کمیته ویژه وصول مطالبات معوق در این بانک تشکیل شده‌ تا منابع مالی فریز شده به چرخه تولید و تامین مالی بازگردد.
وی با اشاره به عملکرد مطلوب بانک در نیمه نخست سال جاری در بخش گشایش اعتبارات اسنادی عنوان داشت: گشایش اعتبار اسنادی ریالی در این بانک در ۷ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۶۸ درصد افزایش یافته است.
مدیرعامل بانک صنعت و معدن اظهار داشت: آمار مربوط به مصوبات، قراردادها و پرداختی های این بانک نیز به ترتیب ۴۶، ۳۶ و ۳۱ درصد رشد را نشان می دهد که انتظار می رود با توسعه خدمات این بانک بر پایه بانکداری دیجیتال و شرکتی و تعامل مناسب صف و ستاد بانک، در راستای حمایت از تولیدکنندگان و معدنکاران کشور گام های مؤثر بیشتری برداشته شود و ارائه تسهیلات مختلف تسریع و تسهیل گردد.
این مدیر ارشد بانکی از اهمیت مذاکره و تعامل مناسب با مشتریان در راستای حفظ و جذب مشتریان بزرگ استان و تجهیز منابع سخن گفت و افزود: جذب منابع، موتور محرک تسهیلات دهی بانک است، منابع بانک‌ها محدود است و فشار به بانک‌ها موجب خلق پول، تورم و افزایش هزینه‌ها خواهد شد.
وی با اشاره به فعالیت صرافی و کارگزاری بانک صنعت و معدن تاکید کرد: تولیدکنندگان و صنعتگران استان مرکزی می‌توانند فعالیت‌های ارزی خود را از طریق صرافی این بانک انجام دهند؛ همچنین خرید و فروش‌های بورسی آنان از طریق کارگزاری این بانک امکانپذیر است.
دکتر خورسندیان عنوان داشت: استان مرکزی از مزیت‌های نسبی و رقابتی بسیاری برخوردار است و شناسایی مزیت های سرمایه گذاری در استان، بررسی نیازهای توسعه ای و اولویت بندی اعطای تسهیلات بر اساس مزیت های اقتصادی و نیازهای توسعه ای، یک اولویت است و سبب تخصیص بهینه منابع مالی به بخش تولید خواهد شد.
دکتر خورسندیان، صنعتگران و تولیدکنندگان را سربازان خط مقدم عرصه جنگ اقتصادی عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به مشکلات و محدودیت‌های اقتصادی فعالیت کارآفرینان و تولیدکنندگان در کشور یک حرکت بسیجی در زمینه توسعه و پیشرفت کشور محسوب می‌شود.
وی از رشد اعطای تسهیلات به دانش بنیان ها خبر داد و گفت: با وجود محدودیت منابع برای پرداخت تسهیلات، میزان تسهیلات به دانش بنیان ها در این بانک افزایش یافته و تنها در استان مرکزی از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا کنون ۴ هزار میلیارد و ۵۷۹ میلیون ریال تسهیلات به این نوع واحدها پرداخت شده است.
وی افزود: ۲ هزار میلیارد ریال منابع مالی از محل اعتبارات تبصره ۱۸ توسط بانک صنعت و معدن استان مرکزی اختصاص داده شده‌ است.
وی بیان داشت: تامین مالی زنجیره ای و استفاده از ظرفیت های بورس و بازار سرمایه در اعطای تسهیلات و اعتبارات در دستور کار قرار دارد و بانک صنعت و معدن از ۲ سال گذشته تامین مالی از محل بازار سرمایه را آغاز کرده و تاکنون چندین شرکت بزرگ با این روش تامین مالی شده اند.
فرزاد مخلص الائمه استاندار استان مرکزی نیز با تقدیر از حمایت های بی دریغ بانک صنعت و معدن از صنایع استان اعلام داشت: مجوز ایجاد دهکده لجستیک برای دومین بار پس از پیروزی انقلاب اسلامی در نزدیکی شهر اراک صادر شده و با ایجاد این طرح، دهکده لجستیک در قلب کشور به بهره ‌برداری می‌رسد.
وی ادامه داد: مدیریت، اجرا و سرمایه‌گذاری این دهکده در درون استان مرکزی انجام می‌شود و با ایجاد بندر خشک، رشد مجدد در صنعت استان حاصل می‌شود.
حسین یوسفی مدیر بانک صنعت و معدن در استان مرکزی و رئیس شعبه اراک نیز در این نشست خاطرنشان کرد: کل سپرده‌های این بانک در سال جاری یک‌هزار و ۷۰۰ میلیون ریال و سپرده‌های چهارگانه یک‌هزار ۴۴۶ میلیون ریال است.
وی با یادآوری اهمیت مصوبات سفر ریاست جمهوری افزود: ۱۶ هزار و ۶۳۹ میلیارد ریال در قالب ۳۸ مورد به بانک صنعت و معدن استان مرکزی اختصاص یافت که ۳۴ مورد با اعتباری بالغ بر ۱۰ هزار و ۹۹۵ میلیارد ریال پرداخت شده و ۲ مورد با اعتباری بالغ بر چهار هزار میلیارد ریال در دست بررسی قرار دارد.
وی ادامه داد: وصولی‌های شعبه بانک صنعت و معدن در سال جاری سه هزار و ۱۷۴ میلیارد ریال و جمع وصولی تسهیلات این بانک، پنج هزار و ۲۵۳ میلیارد ریال بوده‌ است.
گفتنی است، مدیرعامل بانک صنعت و معدن به اتفاق هیات همراه در این سفر از شرکت ماهد آلومینیوم بازدید نموده و در دیدار با مدیران این شرکت به بیان لزوم ارتباط و تعامل مناسب بانک با صنعتگران و معدنکاران کشور تاکید کرد و اظهار داشت: مشتریانی که گردش حساب مناسبی در حساب های این بانک داشته باشند از مزایای بیشتری در دریافت انواع خدمات و تسهیلات برخوردار خواهند شد.
در این سفر همچنین ساختمان جدید شعبه اراک این بانک با حضور استاندار و مدیرعامل بانک صنعت و معدن و هیأت همراه وی مورد افتتاح قرار گرفت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.