×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
دولت‌ها می‌توانند روابط شرکت‌های دانش‌بنیان را مستحکم کنند

به گزارش کیوسک خبر به نقل از ایسنا، سورنا ستاری در دیدار با “آمادو کیتا” با بیان اینکه در بسیاری از موارد در حوزه فناوری با اتکا به نیروی انسانی در شرکت‌های دانش بنیان و خلاق، توانسته‌ایم به توسعه‌ محصولات ایران‌ساخت دست‌یابیم، گفت: در حوزه نانو، زیست فناوری و هوافضا توانسته‌ایم پیشران باشیم؛ آمادگی داریم پل‌های ارتباطی خود را جهت انجام همکاری با کشور اسلامی مالی مستحکم‌تر کنیم.
وی با اشاره به حمایت و نقش آفرینی دولت در ارتباطات و تعاملات فناورانه با کشورها گفت: دولت‌ها می‌توانند پل ارتباطی میان فعالان فناور را ایفا و ارتباط میان شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق دو کشور را مستحکم کنند. 
معاون علمی رئیس‌جمهوری با بیان این‌که مدل‌هایی را در سالیان اخیر توسعه داده‌ایم تا از آموزش به اقتصاد برسیم، اظهار کرد: سال‌های اخیر، زیست بوم اقتصاد دانش‌بنیان در ایران شکل گرفته و شرایط تحریم به رشد این زیست‌بوم کمک کرده است.
ستاری با اشاره به حمایت از تعاملات فناورانه میان شرکت‌های دو کشور، اظهار کرد: می‌توانیم نمایشگاهی به صورت اختصاصی در حوزه‌های تجهیزات آزمایشگاهی و همچنین کشاورزی در ایران برای کشور مالی برگزار کنیم. بیش از ۹۵ درصد تجهیزات آزمایشگاهی در ایران تولید می‌شود، این تجهیزات با قیمت پایین‌تر اما کیفیت مشابه ساخته می‌شوند و در حال حاضر آمادگی تجهیز دانشگاه‌های مالی را داریم.
وی با بیان اینکه آمادگی پذیرش شرکت‌ها و فناوران کشور مالی برای بازدید از امکانات فناورانه ایران را داریم، تصریح کرد: حدود ۲ سال پیش نخستین خانه خلاق و نوآوری را در کشور کنیا واقع در قاره آفریقا تأسیس کردیم که بیش از ۶۰ استارتاپ کنیایی در این خانه خلاق و نوآوری مشغول به فعالیت هستند. همچنین تعداد زیادی شرکت ایرانی نیز محصولات خود را در این کشور ارائه می‌کنند.
پتانسیل همکاری با ایران وجود دارد
به گزارش روابط عمومی معاونت علمی ریاست‌جمهوری، “آمادو کیتا”، وزیر آموزش عالی و علوم تحقیقات جمهوری مالی نیز  در این نشست با بیان اینکه ایران امروز به عنوان یک کشور بزرگ در زمینه تکنولوژی شناخته می‌شود، گفت: ایران در تمام زمینه‌ها پیشرفت کرده‌است. پتانسیل بالایی برای شروع همکاری‌های جدید با ایران وجود دارد، کیفیت تکنولوژی در دانشگاه‌های ایران بسیار پیشرفت کرده است. مایل هستیم دانشجویان خود را برای تحصیل به دانشگاه‌های ایرانی بفرستیم. مدل‌های پارک‌داری فناوری در ایران بسیار خوب است، امیدواریم بتوانیم از ظرفیت بالای همکاری این کشور استفاده کنیم.
انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.