×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

دوازدهمین هفته از پویش فناورانه با معرفی سامانه های مبتنی بر فناوری‌ بیمه ایران با حضور مجید بهزادپور رئیس کل بیمه مرکزی، علی بنیادی معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی، حسن شریفی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل علیرضا مقدسی عضو هیات مدیره و سلامی سرپرست معاونت برنامه ریزی و نوآوری بیمه ایران در بیمه مرکزی برگزارشد.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی بیمه ایران، در این نشست، حسن شریفی با تبریک اعیاد شعبانیه و تبریک میلاد با سعادت حضرت مهدی (عج) اظهار داشت : سه شنبه های نوآورانه اتفاقی بسیار مفید و سازنده در صنعت بیمه کشوراست و از این بابت به رئیس کل بیمه مرکزی به جهت ابتکار عملی که در پیگیری بحث فناوری دارد تبریک می گویم و امیدوارم این مدل برنامه ها تدوام داشته باشد.
در این فرصت لازم می دانم یاد و خاطره پیشکسوتان بیمه ایران را گرامی دارم، چرا که اگر ما دراین مکان توفیق پیدا کردیم که حضور داشته باشیم بخشی از آن نتیجه اقدامات این عزیزان بوده است و بنا داریم تقدیر از پیشکسوتان را به یک فرهنگ تبدیل کنیم .
وی با اشاره به یکی از بزرگترین چالش های شرکتهای دولتی اظهار داشت : یکی از این چالش ها و ضعف های اساسی عدم شفافیت است که مورد نقد بسیاری از اقتصاددانان نیز قرار دارد . ما در این خصوص و با توجه به دولتی بودن بیمه ایران تلاش کردیم نسبت به شفاف سازی اقدام نماییم و در این زمینه با طراحی داشبورد های مدیریتی ، اطلاعات شرکت را بصورت شفاف در معرض دید وزیر محترم امور اقتصادی و داریی و معاون بانک وبیمه قرار دادیم . البته این داشبورد مدیریتی از قبل در بیمه ایران وجود داشت اما با تغیراتی که صورت گرفت ، این داشبوردها را ارتقا بخشیدیم و هم اینکه موضوعات مختلفی را به آن اضافه نمودیم تا در تمام حوزه های بیمه گری ، غیر بیمه گری ، نمایندگان ، امور حقوقی و مطالبات شرکت و …اطلاعلات با طبقه بندی خاصی در اختیار عموم قرار گیرد.
مدیر عامل بیمه ایران در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع قدمت و تفکر سنتی حاکم بر بیمه ایران پرداخت و تصریح کرد : بیمه ایران بیش از ۸۷ سال قدمت دارد و یکی از ضعف های آن این بود که تفکر دولتی و سنتی بر آن حاکم بود و از این جهت انتقادات زیادی به ما وارد می شد و این اولین موضوعی بود که موجب شد تا ما خودمان را به چالش بکشیم و تمامی مسائل شرکت را سعی کردیم در این قالب ببریم از جمله این موارد احصای خسارت های معوقی بود که در سالیان گذشته بیش از ۴ ماه طول می کشید اما با تمهیدات و طراحی داشبورد های مدیریتی ، احصای خسارت معوق در رشته های مختلف بیمه ای در مدت زمان کمتر از یک دقیقه قابل احصا شده است .
شریفی رتبه بندی نمایندگان بیمه ایران و تفویض اختیار را از دیگر دستاوردهای دوران مدیریت خود برشمرد و گفت : نمایندگان بیمه ایران ، بر اساس مدل ها و شاخص‌های مختلف رتبه‌بندی شدند واین موضوع برای برنامه ریزی های آتی بیمه ایران بسیار حائز اهمیت است و امیدوارم سایر شرکت‌های دولتی نیز ، از این مدل به عنوان یک الگوی موفق استفاده نمایند .
یکی دیگراز چالشهای پیش روی شرکت های که موجب نارضایتی بیمه گزاران و زیانددیگان شده ، موضوع خدمات پس از فروش و پرداخت خسارت است ، ما در بیمه ایران برای پاسخگویی مناسب و تسریع در روند رسیدگی و پرداخت خسارت اقدام به طراحی سامانه ای بنام “بیمه ایران من ” نمودیم تا بدین وسیله قدمی در راه آشتی بیمه گر و بیمه گزار برداشته باشیم . با توجه به استقبال مردم و استفاده بیش از یک میلیون کاربر از این سامانه ، موفقیت خوبی را در این زمینه کسب کرده ایم واین راه را ادامه خواهیم داد و آمادگی داریم این سامانه را به رایگان در اختیار سایر شرکت بیمه نیز قرار دهیم . همچنین بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته ثبت خسارت درمان نیز در این سامانه بزودی رونمایی خواهد شد .
شریفی با اشاره به جلسات شنبه های نوآورانه در بیمه ایران و تنظیم کارنامه بهره وری شعب بیمه ایران خاطر نشان کرد: بهره وری کارکنان بر اساس شاخص های بهره وری تنظیم گردیده و تمامی کارکنان شعب بیمه ایران می توانند با رجوع به کارنامه بهره وری شعبه خود از نمره بهره وری خود اطلاع پیدا کنند و نظرات خود را در این خصوص ثبت نمایند .
پس از صحبت های مدیر عامل بیمه ایران، کارشناسان بیمه ایران به معرفی سامانه های درمان پلاس و سوپر اپلیکیشن SI و بیمه ایران من پرداختند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.