×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
ده‌ها هیات خارجی برای حضور در مراسم تحلیف به ایران می‌آیند

کیوسک خبر -سعید خطیب‌زاده در نشست خبری خود ضمن اشاره به گاهشمار دستگاه دیپلماسی در پاسخ به سوالی در خصوص اظهارات وزیر امور خارجه اسرائیل در متهم کردن ایران به دست داشتن در حادثه نفتکش این کشور گفت: موجودیت نامشروع رژیم صهیونسیتی باید دست از این اتهام‌زنی‌ها بردارد. این اتهام‌زنی‌ها و اظهارات محکوم است. مقامات رژیم صهیونسیتی باید بدانند که با این فرافکنی‌ها، دردی دوا نمی‌شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالی در رابطه با درخواست سناتورهای آمریکایی از جو بایدن برای ایجاد ممانعت از ورود رئیس‌جمهور جدید ایران به سازمان ملل متحد برای شرکت در مجمع عمومی گفت: این درخواست‌ها بچگانه، ساده‌لوحانه و در چارچوب لابی‌های ضد ایرانی است. آمریکا وظایف قطعی درباره مقر سازمان ملل متحد دارد و باید فارغ از اختلافات با کشورها در چارچوب وظایف خود عمل کند. لابی‌های ضد ایرانی از هر اتهامی استفاده کرده و قبلا نیز از این دست اقدامات انجام داده‌اند.

خطیب‌زاده در پاسخ به این سوال که وزیر امور خارجه عراق از سفر رئیس جمهور این کشور به ایران خبر داده است، این سفر چه زمانی انجام خواهد شد و آیا امکان دارد پیامی از سوی واشنگتن در این سفر مطرح شود، گفت: سفر رییس‌جمهور عراق به ایران در برنامه است و به احتمال زیاد، برای مراسم تحلیف به ایران می‌آیند. این سفر در چارچوب روابط دوجانبه است. علاوه بر ایشان، چند ده هیات دیگر، برای حضور در مراسم تحلیف عازم ایران هستند.

وی در خصوص اقدامات وزارت امور خارجه برای برگزاری مراسم تحلیف در روز پنجشنبه گفت: تلاش وزارت امور خارجه از زمان تعیین روز مراسم تحلیف آغاز شد. وزارت خارجه و سفارتخانه‌ها با هماهنگی مجلس و دفتر رییس‌جمهور منتخب درگیر مراسم تحلیف بودند. چند ده هیات به ایران می‌آیند که نشان از مقبولیت و مشروعیت ایران در عرصه بین‌المللی است. در سطح روسای جمهور، دولت‌ها، مجلس‌ها و وزرای خارجه عازم تهران هستند و مراسم تحلیف در روز پنحشنبه با قوت برگزار می‌شود.