×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
دلایل افت فوتبال ایتالیا از دید زولا

به گزارش کیوسک خبر و به نقل از فوتبال ایتالیا، جانفرانکو زولا، مهاجم پیشین کالیاری و ناپولی در مصاحبه‌ای با La Gazzetta dello Sport دیدگاه خود را در مورد شرایط فعلی فوتبال ایتالیا بیان کرد. او ابتدا درباره شرایط تیم‌ها برای قهرمانی در لیگ ایتالیا گفت: رقابت برای کسب اسکودتو کاملا باز است و سه تیم برتر تنها با چهار امتیاز با هم فاصله دارند.  با این حال، اینتر تنها یک امتیاز کمتر از میلان صدرنشین دارد و یک بازی عقب افتاده دارد و فکر می کنم شانس اینتر برای قهرمانی بیشتر است. 
نراتزوری روز یک‌شنبه در ورزشگاه آلیانز یوونتوس را شکست داد و زولا آن‌ها را به عنوان مدعی کسب اسکودتو می‌بیند. او گفت: من فکر می‌کنم اینتر به خاطر کیفیت تیمی برتری اندکی نسبت به سایر رقیبان دارند و می‌دانند چگونه برنده شوند. با این حال، میلان و ناپولی نیز بسیار قوی هستند. شاید تا هفته پایانی باید منتظر بود و دید چه تیمی جام قهرمانی را بالای سر می‌برد. میلان شور و شوق و سبک بازی هیجان انگیزی دارد. آن‌ها می‌توانند در همه جا برنده شوند و تجربه زلاتان ابراهیموویچ و اولیویه ژیرو بسیار مهم خواهد بود. اینتر نیز به لطف کار آنتونیو کونته که اینزاگی با ایده‌هایش آن را ادامه داد، ذهنیتی برنده دارد.
زولا در طول دوران بازی خود در ۲۳۸ بازی در سری آ ۹۰ گل به ثمر رساند. او قبل از پیوستن به چلسی در سال ۱۹۹۷ برای ناپولی و پارما نیز بازی کرد. او در سال ۲۰۰۳ به ایتالیا بازگشت تا برای کالیاری بازی کند. این مهاجم پیشین بخشی از تیم ناپولی بود که دومین و آخرین اسکودتو تاریخ خود را در فصل ۹۰-۱۹۸۹ به دست آورد. او هم‌چنین یک سوپرکاپ ایتالیا را با پارتنوپی (لقب ناپولی) برد. زولا هم‌چنین در ۳۵ بازی با ایتالیا ۱۰ گل به ثمر رساند اما فقط یک بازی در جام جهانی انجام داد.
زولا درباره افت فعلی ایتالیا گفت: من برای مثال با فوتبال خیابانی بزرگ شدم. این شرایط برای من آسان‌تر و آموزنده‌تر بود. این تکنیک باید در هسته آکادمی‌های فوتبال ایتالیا باشد. تیم‌های ایتالیایی افت کردند. باشگاه‌های لیگ برتر بودجه بیش‌تری دارند، رئال مادرید و بایرن مونیخ همیشه قدرتمند هستند. ما چنین تیم‌هایی در ایتالیا نمی‌بینیم. ما در ایتالیا منابع زیادی نداریم و باید از ایده‌ها و هوشمندی خود برای کاهش فاصله و بالا بردن کیفیت فردی بازیکنان استفاده کنیم.
انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.