×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

شانزدهمین جلسه کارگروه تکافل پژوهشکده بیمه ۲۰ مهرماه ۱۴۰۱ با حضور رئیس پژوهشکده بیمه، اعضای کارگروه تکافل پژوهشکده و قائم‌مقام مدیرعامل، معاونین و مدیران ارشد شرکت بیمه آسیا برگزار شد.
به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل پژوهشکده بیمه، شانزدهمین جلسه کارگروه تکافل پژوهشکده بیمه عصر چهارشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۱ با حضور دکتر محمدمهدی عسگری رئیس پژوهشکده بیمه، اعضای کارگروه تکافل پژوهشکده، دکتر مهدی شریفی قائم‌مقام مدیرعامل و جمعی از معاونین و مدیران ارشد شرکت بیمه آسیا در محل پژوهشکده بیمه برگزار شد.
رئیس پژوهشکده بیمه در ابتدای جلسه ضمن تشریح فرایند ارائه و بررسی آیین‌نامه‌های اجرایی تکافل شرکت‌های بیمه در کارگروه تکافل اعلام کرد؛ شرکت بیمه آسیا پنجمین شرکت بیمه است که جهت ارائه محصولات تکافل اقدام کرده و الگوی عملیاتی خود را در کارگروه تکافل پژوهشکده بیمه ارائه می‌نماید و تا کنون نیز سه شرکت بیمه موفق به اخذ مجوز ارائه محصولات تکافل در کشور از سوی پژوهشکده بیمه گردیده‌اند.
در این جلسه پس از تشریح طرح تکافل شرکت بیمه آسیا، اعضای کارگروه تکافل پژوهشکده بیمه نظرات کارشناسانه خود را در راستای اصلاح و بازنویسی طرح تکافل پیشنهادی بیمه آسیا متناسب با چارچوب عملیاتی بومی‌سازی شده تکافل ارائه نمودند.
در ادامه نشست، قائم‌مقام مدیرعامل شرکت بیمه آسیا با تاکید بر مغفول ماندن تکافل در صنعت بیمه کشور، از بیمه مرکزی و پژوهشکده بیمه خواست تا برای عملیاتی شدن تکافل در کنار شرکت‌های بیمه باشند تا فراتر از ارائه محصول تکافل، مقدمه ایجاد موسسات تکافلی در کشور فراهم و گام‌های موثری در پاسخ به نیازهای اساسی جامعه با نگاهی نو برداشته شود.
وی با اشاره به عرضه اولین طرح بیمه عمر توسط شرکت بیمه آسیا پس از انقلاب اسلامی و ارائه اولین پوشش بیمه مسئولیت حرفه‌ای مشاغل تصریح کرد، بیمه آسیا با بهره‌گیری از چارچوب عملیاتی بومی‌سازی توسط کارگروه تکافل پژوهشکده بیمه، این ظرفیت را دارد که در زمینه ارائه محصولات تکافل نیز پیش‌قدم باشد.
رئیس پژوهشکده بیمه در پایان شانزدهمین جلسه کارگروه تکافل پژوهشکده بیمه خاطر نشان کرد؛ چارچوب عملیاتی بومی‌سازی شده تکافل به معاونت طرح و توسعه بیمه مرکزی ارسال شده و از طریق این معاونت در اختیار شرکت‌های بیمه قرار خواهد گرفت. لذا شرکت بیمه آسیا می‌بایست ضمن تعیین الگوی مفهومی خود در چارچوب عقود شرعی قابل استفاده در قرارداد تکافل، طرحنامه پیشنهادی را در قالب آیین‌نامه اجرایی و منطبق با چارچوب تکافلِ بومی‌سازی شده تعدیل، بازنویسی و در جلسات آتی کارگروه تکافل ارائه نماید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.