×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
در حمله آمریکا به کابل ۹ تن از یک “خانواده معمولی” کشته شدند

به گزارش کیوسک خبر به نقل از ایسنا، مقام های نظامی مدعی هستند که “گزارش‌های اولیه نشان می‌دهد که تلفات غیرنظامی وجود ندارد.”
بیل اوربان سخنگوی فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) گفت که “مطمئن” است وسیله نقلیه‌ای که حامل حداقل یکی از اعضای گروه داعش  بوده به همراه “مقدار قابل توجهی مواد منفجره”، منهدم شد.
 خبرگزاری فرانسه به نقل از یکی از مقامات امنیتی گفت که آن حمله راکتی «یک خانه ویران شده است.
یکی از خویشاوندان کشته شدگان به سی ان ان گفت که شمار کشته های حمله هوایی آمریکا به ۹ نفر رسیده است. برادر یکی از کشته شدگان گفت که آنها “یک خانواده معمولی” هستند و وابسته به داعش نیستند.
این مرد در حالی که گریه می کرد ، گفت که ۶ کودک از جمله خواهر چهار ساله اش آرمین ، برادر ۳ ساله بنیامین و دو خواهر دو ساله آیات و سومایا در میان کشته شدگان وجود دارد.
رسانه های افغانستان روز یکشنبه گزارش دادند که در این بمب گذاری که دو خودرو و بخشی از ساختمان مسکونی را تخریب کرد ، دست کم چهار کودک کشته شدند. سی بی اس گفت که اندازه انفجار ثانویه نشان می دهد که حمله آمریکا یک خودروی بمب گذاری شده را کاملاً منهدم کرد و فقط یک بمب گذار انتحاری سوار بر خودرو را کشت.
عملیات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا که تروریست ها را در کشورها هدف قرار می دهد ، به دلیل گزارش مرگ و میر غیرنظامیان ، که فرماندهان نظامی آن را “خسارت جانبی” توصیف می کنند ، بسیار بحث برانگیز شده است.
ماه گذشته ، دانیل هیل ، تحلیلگر سابق نیروی هوایی آمریکا به دلیل افشای اطلاعات محرمانه در مورد حملات هواپیماهای بدون سرنشین ایالات متحده  در افغانستان که گفته می شود طی آنها افراد بی گناه ، از جمله کودکان کشته شدند ، به حبس محکوم شد.
انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.