×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

رئیس شعبه فردیس بانک قرض‌الحسنه مهر ایران اظهار داشت: پرداخت تسهیلات در بانک‌های قرض‌الحسنه به‌صورت کاملاً غیرحضوری است. در حالی که روند حضور در بانک و طی کردن شرایط بروکراتیک در دیگر بانک‌ها یکی از معضلات برای عموم مردم قلمداد می‌شود.
به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی و امور مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، «سعید قاسمی» رئیس شعبه فردیس بانک در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو بر اهمیت جایگاه بانکداری قرض‌الحسنه در جامعه و نقش آن در رونق تولید و ایجاد رشد اقتصادی تأکید کرد.
قاسمی گفت: نمی‌توانیم برای ایجاد نخستین صندوق قرض‌الحسنه در ایران زمان مشخصی را تعیین کرد، اما بر اساس برآوردهای موجود این صندوق‌ها از سابقه‌ای حدوداً ۷۰ ساله برخوردارند. پس از پیروزی انقلاب اسلامی این سنت نبوی در کشور ما با گسترش فزاینده‌ای همراه شد و امروزه شاهد فعالیت قریب به ۶۰۰۰ صندوق قرض‌الحسنه و ۲ بانک رسمی در کشور هستیم.
وی در ادامه افزود: باید توجه داشت که در دهه ۱۳۴۰ شمسی افرادی که ورشکست می‌شدند یا آن دسته از افراد که در حال جمع‌آوری سرمایه برای راه‌اندازی کسب‌وکار بودند، بعید نبود که بنا بر شرایط خاص آن زمان در دام افراد نزول‌خوار بیفتند. از این رو آیت‌الله میرزا علی فلسفی که امام جماعت مسجد لرزاده بود، به کمک هیأت امنای این مسجد نخستین صندوق قرض‌الحسنه را راه‌اندازی کرد تا با این روش کمکی به افراد نیازمند کرده و آن‌ها را از نزول و نزول گرفتن دور سازد.
رئیس شعبه فردیس بانک قرض‌الحسنه مهر ایران ادامه داد: با پیروزی انقلاب اسلامی ایران و آغاز دهه ۱۳۶۰ شمسی، با توجه به شرایط جدید فرهنگی و اجتماعی کشور، این سنت حسنه بیش از پیش مورد توجه مردم و مسئولان قرار گرفت؛ تا جایی که تعداد این صندوق‌ها به سرعت رو به فزونی گذاشت و نهایتاً در دهه ۱۳۸۰ شمسی منجر به تأسیس نخستین بانک رسمی قرض‌الحسنه در کشور شد.
قاسمی با اشاره به روش‌های ارائه تسهیلات در بانک‌های قرض‌الحسنه کشور اظهار داشت: در حال حاضر ما تمام توان و تلاش خود را در راستای سهولت فزاینده ارائه وام به افراد متمرکز کرده‌ایم و گواه این روند؛ اعطای تسهیلات به‌صورت کاملاً غیرحضوری است و به هیچ عنوان نیاز به حضور افراد در بانک برای دریافت وام نیست؛ در حالی که روند حضور در بانک و طی کردن شرایط بروکراتیک در دیگر بانک‌ها یکی از معضلات برای عموم مردم قلمداد می‌شود.
وی همچنین تأکید کرد: در بانک‌های قرض‌الحسنه شرایط را به‌گونه‌ای رقم زده‌ایم که بر اساس اعتبارسنجی افراد، ارائه تسهیلات تا سقف ۵۰ میلیون تومان و بعضاً ۱۰۰ میلیون تومان بی‌نیاز از ضامن است. تنها کافی است فرد با ورود به سامانه مورد نظر و تکمیل فرم‌ها و بارگذاری مدارک، درخواست خود را ثبت کند تا در کمترین زمان ممکن، تسهیلات خود را دریافت کند.
این کارشناس حوزه پولی و بانکی در ادامه افزود: در حال حاضر سقف تسهیلات اعطایی بانک‌های قرض‌الحسنه برای اشخاص حقیقی ۳۰۰ میلیون تومان و برای اشخاص حقوقی ۷۵۰ میلیون تومان است که این مبلغ در رونق تولید داخلی و سرعت بخشیدن به چرخه تولید از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و امیدواریم با حمایت دولت و همت مسئولان سقف تسهیلات افزایش پیدا کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.