×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳

آیا شغل عکاسی شغل پردرآمدی محسوب می‌شود؟ آیا درآمد حاصل از عکاسی می‌تواند برای افراد قابل قبول باشد؟ آیا افرادی که به عکاسی علاقه دارند، آینده‌ روشنی در انتظارشان هست یا خیر؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم این موضوع کاملا بستگی به پشتکار افراد دارد. شما برای آنکه بتوانید در هر حوزه‌ای فعالیت کنید و درآمد خوبی به دست بیاورید قبل از هر چیزی باید در یک دوره آموزشی مانند دوره عکاسی شرکت کنید و سپس با پشتکار فراوان در این مسیر گام بردارید. عکاسان با زندگی و وقایع خوب زندگی افراد مانند تولد نوزاد، عروسی، نامزدی و… روبرو هستند. به همین منظور آنها شغل بسیار فوق‌العاده و عالی دارند. درآمد حاصل از عکاسی بسته به پیشرفت فرد در این حوزه می‌تواند چشمگیر باشد. به عنوان مثال بسیار از عکاسان پس از گذراندن دوره عکاسی و پیشرفت در این کار یک آتلیه تاسیس می‌کنند که از آن می‌توانند درآمد خوبی به دست بیاورند. در ادامه این مطلب قصد داریم با شما درباره شغل عکاسی و همچنین درآمد حاصل از آن بیشتر صحبت کنیم.

روش‌های افزایش درآمد عکاسی

همانطور که در ابتدا مطالعه کردید، شغل عکاسی یکی از شغل‌های بسیار ناب و خلاقانه‌ای است. بنابراین افراد با آموزش درست در آموزشگاه سروش جاوید می‌توانند به یک عکاس حرفه‌ای تبدیل شوند. در این میان چند روش یا عامل می‌تواند روی درآمد عکاسان به شدت تاثیرگذار باشد. برخی از این روش‌ها به شرح زیر است.

آموزش حرفه‌ای و کسب مهارت

عکاسی به علم، هنر و شیوه تهیه عکس و ثبت تصاویر در حالات مختلف گفته می‌شود. عکاسی یکی از مشهورترین رشته‌های هنری است که افراد، دانش‌آموزان و دانشجویان زیادی به دنبال فراگیری این هنر هستند. در حقیقت آموختن این علم برای بسیاری جذابیت دارد. در واقع یک عکاس جور دیگری به محیط و طبیعت اطراف خود نگاه می‌کند و ریزترین جزئیات هم غافل نمی‌شود. عکاسان می‌توانند زیبایی‌ها و حتی ساده‌ترین برداشت‌های بصری را از اطراف خود داشته باشند و آنها را به بهترین شکل ممکن به ثبت برسانند.

بنابراین برای آنکه شما بتوانید این علم هنری را به بهترین شکل ممکن بیاموزید باید حتما قبل از هرکاری در دوره عکاسی آموزشگاه‌های معتبر نظیر آموزشگاه سروش جاوید شرکت کنید. در این حالت با شرکت در یک دوره مهارت عکاسی، تمامی فنون مربوط به این حوزه و ابزارها را خواهید آموخت.

پس از شرکت در دوره همه چیز تمام نمی‌شود. حالا شما باید تجربه و مهارت کسب کنید. از هر چیزی که در اطراف خود می‌بینید با توجه به چیزهایی که آموخته‌اید عکس بگیرید. در این حالت تازه شما علم را به عمل تبدیل خواهید کرد و با اشکالات و چالش‌هایتان روبرو خواهید شد.

با شرکت در دوره و بالا رفتن سطح علم و دانش و همچنین مهارت عکاسی، سطح درآمد شما نیز افزایش پیدا می‌کند. همین امر موجب پیشرفت چشمگیر شما خواهد شد.

فعالیت در شبکه‌های اجتماعی

یکی از روش‌هایی که باعث پیشرفت و افزایش درآمد شما می‌شود، فعالیت در شبکه‌های اجتماعی است. شما برای نشان دادن نمونه‌ کارهای خود باید یک صفحه فعال در همه شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام، پینترست، تلگرام و… داشته باشید. در این حالت افراد زیادی با نمونه کارهای زیبای شما روبرو می‌شوند. بنابراین اگر شخصی نیاز به عکاسی محصول، شخصی و… داشته باشد، قطعا شما را انتخاب خواهد کرد.

در این حالت علاوه بر اینکه روز به روز تجربه بیشتری کسب می‌کنید، درآمدتان به نسبت نیز افزایش پیدا می‌کند.

عکاسی پرتره در فضای باز

عکاسی پرتره در فضای باز یکی از بهترین راهکارها جهت افزایش سطح درآمد یک عکاس یا یک آتلیه عکاسی است. در این حالت شما می‌توانید در اماکن عمومی شلوغ در بعضی از روزهای هفته در میان مردم حاضر شوید و از آنها با اجازه خودشان عکس پرتره بگیرید. این ایده می‌تواند توجه بسیاری از مردم را جلب کند و موجب سودآوری بیشتر شود.

احتمالا برای خود شما هم بارها پیش آمده، حین قدم زدن در خیابان‌های شلوغ شهر به یکباره با فردی روبرو شوید که خودش را عکاس خیابانی معرفی می‌کند. او با این جمله صحبت را با شما آغاز می‌کند: “سلام، من عکاس خیابانی هستم! اجازه می‌دهید از شما به همراه دوست‌تان عکسی بگیرم؟ احتمالا در این هنگام شما هم سر ذوق می‌آیید و با کمال میل قبول می‌کنید.”

ایده عکاسی خیابانی یکی از ایده‌های ناب برای شناخته شدن و افزایش درآمد عکاسان است. بنابراین شما هم به عنوان یک عکاس از این ایده ناب هرگز غافل نشوید.

عکاسی از مشاغل کوچک

امروزه اکثر کسب و کارها یک پلتفرم آنلاین نظیر سایت برای معرفی برند خود دارند. به عنوان مثال مربیان یوگا، رستوران‌ها، هتل‌ها و… همه به دنبال بهترین و با کیفیت‌ترین عکس‌ها برای کسب و کار خود هستند. اینجا دقیقا جاییست که شما می‌‎توانید به عنوان یک عکاس کسب درآمد کنید. مشاغل کوچک سرمایه بسیار زیادی ندارند که بخواهند صرف عکاسی کنند. بنابراین شما با یک پیشنهاد ویژه و عالی می‌توانید به دنبال آنها باشید و از آنها درآمد به نسبت خوبی کسب کنید. یک تبلت یا گوشی هوشمند همراه خود داشته باشید و نمونه‎های عکاسی خود را به آنها نشان دهید. پس از انجام این کار حالا می‌توانید علاوه بر کسب درآمد، اعتبار نیز بخرید.

نسخه‌های دیجیتالی یا چاپ شده کار خود را بفروشید

همه عاشق خرید یک تصویر واقعی و زیبا هستند. در گذشته امکان دستیابی به یک اثر هنری محدود به حلقه خاص و کوچکی از افراد یا شرکت‌های سطح بالا بود. اما به مرور زمان در قرن بیست و یکم، تعداد بیشتری از شرکت‌ها عکس‌های با کیفیت و با قیمت بسیار مناسب از فقط چند ده تا چند صد دلار ارائه دادند.

اما آیا تا به حال به این موضوع اندیشیده‌اید که چرا خودتان نسخه دیجیتالی یا چاپ شده کارتان را نمی‌فروشید؟ چرا باید این کار را از طریق یک شخص ثالث انجام دهید که کمیسیون (درصد) بسیار بالایی دریافت می‌کند؟ شاید بپرسید خوب چه کاری باید انجام داد؟ شما با کمی جستجو در گوگل می‌توانید پلتفرم‌هایی را پیدا کنید که با درصد پایین‌تر اینکار را برایتان انجام می‌دهند. در نتیجه سود حاصله شما بیشتر خواهد بود.

پایان

همانطور که در این مطلب مطالعه کردید، درآمد حاصل از عکاسی در صورتی که شما این مهارت را به خوبی در یک آموزشگاه حرفه‌ای مانند آموزشگاه سروش جاوید گذرانده باشید بسیار خوب و بالاست. پس اگر شما هم به دنبال تبدیل شدن به یک عکاس حرفه‌ای با سطح درآمد فوق‌العاده هستید، هرگز شرکت در یک دوره عکاسی را فراموش نکنید.

منبع: https://namnak.com/photography-income.p89847

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.