×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

جمعی از دانشجویان رشته مکانیک دانشگاه تهران با حضور در شرکت دخانیات با روند فعالیت و تولید در این واحد تولیدی آشنا شدند.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت دخانیات ایران، جمعی از دانشجویان رشته مکانیک دانشگاه تهران با هماهنگی بخش دانش‌بنیان شرکت دخانیات در این واحد صنعتی حضور یافته و با روند تولید محصول در آن آشنا شدند.

این دانشجویان ضمن آشنایی با مراحل تولید از ابتدا تا بسته‌بندی محصول، در گفت‌وگو با مدیران و کارشناسان واحد تولید، اطلاعاتی درباره دستگاه‌های مستقر در سالن‌های تولید و نحوه عملکرد آنها _ با توجه به رشته تحصیلی خود _ کسب کردند.

بخش بعدی این بازدید که برای دانشجویان جذابیت زیادی هم داشت، حضور در موزه شرکت دخانیات بود؛ موزه‌ای که از سال ۱۳۹۷ افتتاح شده و دارای دو سالن اصلی، شامل تصاویر، اسناد و اشیاء قدیمی و همچنین دستگاه‌های مربوط به این صنعت است.

در پایان این بازدید، جلسه‌ی پرسش و پاسخی با حضور مسئولین تولید و واحد دانش بنیان برگزار شد.

یادآور می‌شود اولین کارخانه دولتی تولید سیگارت در سال ۱۳۱۶ در تهران تحت عنوان «انحصارات دخانیات ایران» افتتاح و در سال ۱۳۴۷ «انحصار دخانیات ایران» با انتقال کلیه دارایی‌ها و حقوق و دیون به «شرکت دخانیات ایران» تغییر نام داد و در حال حاضر مؤسسه صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد با ۵۵ درصد، کانون شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت با ۲۷/۵۹ درصد و بانک رفاه کارگران با ۱۵/۶۵ درصد سهامداران عمده این شرکت هستند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.