×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
دامنه نوسان یک پله دیگر باز خواهد شد

رئیس سازمان بورس گفت: یک پله دیگر از دامنه نوسان در تابستان باز می‌شود تا به این شکل تا آخر سال با رفع این محدودیت و بازتر شدن دامنه نوسان، صف خرید و فروش نداشته باشیم.

آقای مجید عشقی رئیس سازمان بورس درباره واریز سود شرکت ها، دامنه نوسان و سایر مشکلات بازار سرمایه به گفت‌وگو پرداخت.

سوال: جهت تاثیرپذیری صنایع از برخی از تصمیمات سازمان بورس چه اقدامی انجام داده است؟

آقای عشقی: یک از دغدغه‌های اصلی سازمان بورس، موضوع تأثیر پذیری صنایع از تصمیمات و اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی است. سازمان بورس در این جهت برای گوشزد تبعات و اثرات تصمیمات دولت و مجلس بر عملکرد صنایع و شرکت‌ها اقدام به راه‌اندازی میز صنعت نموده و چالش‌های تصمیم‌گیری‌های به مراجع تصمیم‌گیری منتقل می‌شود.

همچنین سازمان، شفاف‌سازی و انتشار اطلاعات برای بازگشت اعتماد به بازار را در دستور کار قرار داده است. مثلا در بحث خوراک گاز تمام شرکت‌ها را ملزم کردیم که اطلاعیه شفاف سازی در خصوص اینکه سال گذشته چه میزان سوخت مصرف کردند و از تغییر سوخت شرکت چه میزان تاثیر می‌پذیرد.

سوال: استراتژی سازمان بورس برای دامنه نوسان چیست؟

آقای عشقی: دامنه نوسان در بلند مدت باید باز شود. موضوعی که مورد اجماع تمام فعالان بازار است؛ حذف دامنه نوسان در بازار سرمایه است، اما این موضوع به صورت تدریجی و با ارزیابی مرحله به مرحله انجام می‌شود.

ابتدا افزایش یک درصدی دامنه نوسان قدم مهمی جهت حذف دامنه نوسان بوده که اثر مثبتی هم روی بازار سرمایه داشته و صف‌های خرید و فروش کاهش یافته است؛ این استراتژی ادامه دارد و مجدد بازنگری می‌شود یک پله دیگر در تابستان باز می‌شود تا به این شکل تا آخر سال با رفع این محدودیت و بازتر شدن دامنه نوسان، صف خرید و فروش نداشته باشیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.