×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، ابوالحسن قورچیان گفت : این اداره کل تمهیداتی مبنی بر ارائه خدمات غیرحضوری با توجه به شدت موج سوم شیوع ویروس کرونا به منظور جلوگیری از ازدحام جمعیت در شعب و کارگزاری های تامین اجتماعی اتخاذ کرده است .

وی ادامه داد: بر همین اساس اقدامات پیشگیرانه و خدمات الکترونیکی مناسب در شعب تامین اجتماعی و کارگزاری ها اجرایی شده است .

سرپرست اداره کل تامین اجتماعی استان البرز بیان داشت : با تامین  امکانات الکترونیکی  دسترسی آسان کارفرمایان و بیمه شدگان به خدمات غیر حضوری در استان البرز  فراهم شده است.

وی ادامه داد: استفاده از خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی  راهی موثر برای کاهش مراجعه حضوری و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا است و به بیمه شدگان و کارفرمایان توصیه می شود حتی الامکان از خدمات غیر حضوری این سازمان استفاده نمایند.

قورچیان در خصوص حذف تامین اعتبار دفترچه های درمان گفت : حسب دستور مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از ابتدای خرداد سال جاری تامین اعتبار دفاتر درمان حذف شد و زودی دفترچه های درمان بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران از چرخه کاری کنار گذاشته می شود که این اقدامات یک تحول و انقلابی در خدمت رسانی سازمان ایجاد می نماید.

وی افزود:به منظور تسهیل در روند رسیدگی به امور بیمه شدگان، کارفرمایان و مستمری بگیران و کاهش مراجعات غیر ضرور، خدمات غیر حضوری زیر به مراجعه کنندگان از طریق  اپلیکیشن (تأمین اجتماعی من)، خدمات غیر حضوری از طریق تلفن همراه USSD، سامانه غیر حضوری سازمان تأمین اجتماعی eservices.tamin.ir-   و مرکز ارتباط مردمی (۱۴۲۰) امکان پذیر است .

قورچیان در خصوص مرکز ارتباطات مردمی سازمان تأمین اجتماعی گفت: این واحد، از طریق چهارکانال ارتباطی (سامانه تلفنی ۱۴۲۰، پیام صوتی، سامانه پیامکی ، بخش مراجعین حضوری) کارفرمایان، بیمه شدگان و بازنشستگان را در حوزه های مربوط به این سازمان،راهنمایی می کند. تماس با مرکز ارتباطات مردمی به شماره ۱۴۲۰ در روزهای کاری شنبه تا چهارشنبه از ساعت هشت الی ۲۰ و پنجشنبه از ساعت هشت الی ۱۶ امکان پذیر است.

وی گفت: همچنین متقاضیان می توانند با مراجعه به درگاه اینترنتی مرکز ارتباطات مردمی تأمین اجتماعی eservices.tamin.ir   مشکلات و سوالات خود  را در میان گذاشته و از خدمات مورد نیاز بهره مند شوند.

قورچیان اظهار داشت: با توجه به گسترش خدمات غیر حضوری، این سامانه تمامی خدمات غیر حضوری جدید و سرویس های موجود را به صورت یکپارچه و یکجا در خود جای داده است.متقاضیان می توانند درتمام ساعات شبانه روز، با مراجعه به سایت خدمات غیر حضوری تأمین اجتماعی به نشانی eservices.tamin.ir  از خدمات سازمان استفاده نمایند.

وی گفت : چنانچه کاربران برای اولین بار وارد درگاه خدمات غیرحضوری تأمین اجتماعی می شوند، می بایست ابتدا در سایت ثبت نام کرده و نام کاربری و رمز عبور دریافت نمایند.

قورچیان در ادامه به بیان روش های استعلام اعتبار دفترچه پرداخت و افزود: استفاده از اپلیکیشن موبایل ( وب اپلیکیشن)  ورود به سایت pwa.tamin.ir   اسکن بارکد دفترچه درمانی و مشاهده وضعیت اعتبار دفترچه ، استفاده از نسخه وب  ورود  به سایت medical.tamin.ir    ورود کد ملی مشاهده وضعیت اعتبار دفترچه، استفاده  از  اپلیکیشن موبایل  ( وب اپلیکیشن)   ورود  به  سایت pwa.tamin.ir    ورود کد ملی  مشاهده وضعیت اعتبار دفترچه، استفاده از کد ussd   #۱۴۲۰*۴*  انتخاب گزینه استعلام اعتبار درمانی  ورود کد ملی  مشاهده وضعیت دفترچه درمانی، استفاده  از  کد  ussd  #۱۱۴۲۰*۴  ورود کد ملی  و مشاهده  وضعیت  اعتبار  دفترچه درمانی و استفاده از کد ussd #۱۶۶۶* انتخاب گزینه ۱( استحقاق سنجی ) ورود کد ملی مشاهده وضعیت اعتبار دفترچه مهمترین راه های استعلام  اعتبار دفترچه های درمانی تامین اجتماعی است.

اداره کل تامین اجتماعی استان البرز حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار بیمه شده اصلی و تبعی تحت پوشش دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.