×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی بانک رفاه کارگران به نقل از سایت بنکر، این میزان از تمرکز ارائه خدمات به این قشر قابل احترام جامعه، با هیچ کدام از بانک‌های کشور قابل قیاس نیست؛ علاوه بر این بانک رفاه درکنار ارائه خدمات گوناگون بانکی برای عموم شهروندان، تسهیلات و شرایطی ویژه برای آن ها در نظر گرفته است.
اهمیت این موضوع و عملکرد ملموس این بانک به حدی است که وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در توئیتی به مناسبت سالگرد تأسیس بانک رفاه آورده است: جای بسی خوشحالی است که در شصتمین سالگرد تاسیس بانک رفاه کارگران شاهد رشد بی سابقه خدمات رسانی به بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی هستیم. وی در توئیت خود ادامه می دهد: خوشبختانه مبلغ تسهیلات پرداختی به بازنشستگان از ۲۰۰ میلیارد تومان به ۲ هزارو ۲۳۰ میلیارد تومان رسیده که حدود ۱۱ برابر سال گذشته است.
علاوه بر این، یکی از طرح هایی که طی سالیان گذشته به این منظور اجرا شده و توسط مستمری بگیران و بازنشستگان مورد توجه و اقبال قرار گرفت، طرح تسهیلاتی کرامت است که در این طرح بازنشستگان تأمین اجتماعی و دانشگاه‌های علوم پزشکی توانستند جهت مصارفی چون تهیه مصالح ساختمانی برای تعمیرات واحدمسکونی، هزینه درمان، تحصیل، تهیه جهیزیه، ازدواج فرزند، مسافرت‌های زیارتی و سیاحتی و تعمیرات اساسی و بازسازی کامل واحدهای مسکونی تسهیلات دریافت کنند. طرح رفاه کالا تا مبلغ ۵۰ میلیون تومان با نرخ ۱۵ درصد به مدت ۳۶ ماه از دیگر طرح‌هایی است که بابت تعمیر واحد‌های مسکونی، هزینه درمان، هزینه ازدواج فرزندان مستمری بگیران و سایر هزینه‌ها تا ۵۰ میلیون تومان به مستمری بگیران و بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی پرداخت می شود.
از سوی دیگر، به منظورکمک به بازنشستگان و خانواده های آن ها، بانک رفاه طرح پیوند را به اجرا گذاشته است که به فرزندان مستمری بگیران و بازنشستگان به ازای هر فرزند بازنشسته و مستمری بگیر، ۲۰ میلیون تومان تسهیلات خرید کالا علاوه بر تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به مبلغ ۵۰ میلیون تومان با نرخ یک درصد پرداخت می‌شود.
علاوه بر این، خدمات دیگری نیز برای مستمری بگیران در نظرگرفته شده است که از آن جمله می توان به صدور انواع بیمه نامه شخص ثالث، بدنه وسایر بیمه نامه‌ها با نرخ ۴ درصد اشاره کرد.
خدمات بانک رفاه به کارگران
با توجه به اینکه کارگران کشور به‌عنوان یکی از عوامل اصلی رشد اقتصادی کشور و البته سرمایه اصلی بنگاه‌های تولیدی و خدماتی هستند. در همین راستا تمرکز بانک رفاه بر تقویت معیشت کارگران و بازنشستگان تحت پوشش تأمین اجتماعی به‌عنوان بزرگ‌ترین چتر اجتماعی کشور یکی از واقعیت‌های آشکار است. به گونه ای که محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم سالگرد تاسیس بانک رفاه کارگران معتقد بود: همه بانک ها خصوصیات خوبی دارند اما بانک رفاه کارگران دارای یک ویژگی خاصی است و آن هم این است که مخاطبانش، کارگران هستند که ما از آنها به عنوان ستون فقرات تولید کشور نام می بریم.
تسهیلات و خدمات جدید بانک رفاه کارگران همچنان ادامه دارد و این بانک اعلام کرده است که به منظور ارتقای وضعیت معیشتی و بهبود زندگی بازنشستگان، مستمری بگیران و کارگران و خانواده های آن ها، برنامه های گوناگونی طراحی و در دست اجرا دارد. 
از جمله اقدامات بانک رفاه کارگران برای تأمین نیاز ضروری کارگران، کمک به بنگاه‌های دولتی آسیب‌دیده و مشکل‌دار، کمک به کارآفرینی، اشتغال‌زایی و حمایت از مشاغل خانگی با اولویت زنان سرپرست خانوار و بهره‌برداری مطلوب از ظرفیت‌های استان‌های محروم در راستای ایجاد اشتغال پایدار می‌توان به این موارد کلیدی اشاره کرد:
۱- تخصیص تسهیلات قرض‌الحسنه و مرابحه به‌منظور تأمین نیازهای ضروری و موردنیاز کارگران نمونه کل کشور، اعضای اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری و کاروان ورزش کارگری ج.ا.ا
۲- تخصیص تسهیلات سرمایه در گردش به واحدهای تولیدی شناسایی‌شده مشکل‌دار در پرداخت حقوق معوق کارگران بیمه‌شده معرفی‌شده از سوی اداره های کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر اساس توزیع استانی تعیین‌شده توسط وزارت متبوع.
۳- تخصیص تسهیلات مرابحه به کارگران بیمه‌شده معرفی‌شده از سوی اداره های کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در قالب طرح حمایت برای تأمین اموال و خدمات موردنیاز.
۴- اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه به معرفی‌شدگان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) در قالب تفاهم‌نامه و تبصره‌های قانون بودجه کشور در جهت کمک به کارآفرینی، اشتغال‌زایی و ایجاد مشاغل خانگی به ویژه موارد مربوط به زنان سرپرست خانوار.
۵- اعطای تسهیلات ارزان‌قیمت در راستای بهره‌برداری بهینه از ظرفیت‌های استان‌های محروم به منظور ایجاد و تثبیت اشتغال پایدار در قالب طرح برکت.
آنچه ذکر شد، بخشی از کارنامه بانک رفاه در حوزه ارائه خدمت به بازنشستگان، مستمری بگیران و کارگران است که شرح مفصلی از آن را در فرصتی دیگر به تصویر خواهیم کشید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.