×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

محمدمهدی برادران در مراسم رونمایی از شناسنامه الکترونیکی کشاورزان گفت: حمایت از تولید به این شکل است که یا واردات محدود می‌شود و یا تعرفه واردات افزایش می‌یابد.
کیوسک خبر ـ وی افزود: حمایت از کشت توتون و تنباکو جزو برنامه‌های دولت است و در سال‌های گذشته که تولید توتون و تنباکو محدود شده و از کشورهای اطراف وارد می‌شد، در سال جاری محدودیت کشت تنباکو برداشته شد.

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در بحث توتون هم رویکرد ما حمایت از تولید داخل است. ۷۰ درصد توتون کشور را شرکت دخانیات ایران مدیریت می‌کند. دنبال آن هستیم تا تعرفه واردات توتون را افزایش بدهیم که این اتفاق رخ داده است و در حال حاضر ۶.۵ برابر شده است. سال آینده نیز تعرفه واردات توتون باز هم افزایش می‌یابد ولی به جای آن از افزایش تولید داخل حمایت می‌کنیم.

وی افزود: رویکرد ما حمایت از کارخانجاتی است که از توتون و تنباکوی داخلی استفاده می‌کنند. از مزارع کشت توتون و تنباکو حمایت کرده و همه تولیدات آنها را خریداری می‌کنیم. قیمت خرید توتون داخلی نیز افزایش می‌یابد.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت به پرونده شرکت مارلبرو اشاره و اظهار کرد: بزرگ‌ترین پرونده‌ای که در خصوص تخلفات وجود دارد و درآمدهای دولت را پرداخت نکرده یک کمپانی خارجی است. مارلبرو ریالی مالیات نداده اما به راحتی سیگار وارد می‌کند. ۱۰۰ هزار میلیارد تومان مجموعه مارلبرو قاچاق کالا داشته و به تعهدات قانونی کشور عمل نکرده است.

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: پیمان خرید تضمینی توتون و تنباکو بین شرکت‌های دخانیاتی و کشاورزان سابقه داشته و در محصول نیشکر نیز از گذشته پیمان خرید تضمینی نیشکر بین کارخانجات قند و مزارع کشت نیشکر برقرار بود که یک پیمان برد-برد محسوب می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.