×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
حقوق معلمان با تاخیر پرداخت نمی‌شود/ تاخیر در پرداخت‌ها مربوط به اضافه کار بود

وزیر آموزش و پرورش گفت: ۹۵ درصد از پولی که هر ماه بابت حقوق پرداخت می‌کنیم، بدون یک روز تاخیر است و آنچه که با تاخیر همراه است، میزان ۵ درصد حقوق بوده که بابت اضافه کاری پرداخت می‌شود.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از ایلنا، «محسن حاجی میرزایی» وزیر آموزش و پرورش صبح امروز در مجلس شورای اسلامی در واکنش به پرسش نمایندگان درباره مشکلات حق‌التدریسی‌ها بیان کرد: در ابتدا لازم می‌دانم از همه فرهنگیانی که در شرایط سخت کرونا مسئولیت تعلیم و تربیت را به عهده دارند، سپاسگزاری کنیم. ما نمی‌توانیم حرف گزاف بزنیم و هر روز در مقام قضاوت مردم هستیم و مردم گواه می‌دهند که معلمان چگونه در این مدت کار کردند. 

وی ادامه داد: برای پاسخ به این پرسش دو موضوع مطرح است، ابتدا اینکه ماهیت این طلب چیست؟ اندازه آن چقدر است؟ و ما برای رفع آن چه اقداماتی انجام داده‌ایم. ما دو نوع معلم در سراسر کشور داریم؛ معلمانی که از ما حقوق دریافت می‌کنند و معلمانی که علاوه بر حقوق موظف، اضافه کار می‌گیرند. 

وزیر آموزش و پرورش گفت: من با اطمینان بگویم که حقوق هیچ معلمی در سراسر کشور با تاخیر پرداخت نمی‌شود و همه معلمان سر ماه حقوق خود را دریافت می‌کنند. آن میزانی هم که با تاخیر مواجه می‌شود اضافه کار معلمان رسمی، بازنشسته و معلمانی است که به صورت ساعتی با ما همکاری دارند. از نظر عرف سازمان برنامه و بودجه این حقوق نیست، بلکه اضافه کار تلقی می‌شود. 

حاجی میرزایی تصریح کرد: البته می‌دانیم که آن‌ها به این پول نیاز دارند و اگر بتوانیم آن را زودتر پرداخت کنیم کوتاهی نخواهیم کرد. یک دلیل تاخیر در پرداختی‌ها این است که این بخش از پرداختی، حقوق تلقی نمی‌شود و بخشی از آن به این خاطر است که اعتبار وزارتخانه ما همین اندازه است. در عین حال دولت موظف کرده که اول حقوق رسمی را پرداخت کنیم. 

وی افزود: ۹۵ درصد از پولی که هر ماه بابت حقوق پرداخت می‌کنیم، بدون یک روز تاخیر است و آنچه که باتاخیر همراه است میزان ۵ درصد حقوق بوده که بابت اضافه کاری پرداخت می‌شود. همانطور که گفتم حقوق‌ها با تاخیر مواجه نشده و فقط پرداخت اضافه کار معلمان پرداخت شده است که تلاش می‌کنیم این مشکل را حل کنیم.

ادامه دارد…

برچسب ها : , , ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.