×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
حجاج عادی‌سازی روابط با اسرائیل را محکوم کردند

به گزارش کیوسک خبر، مراسم عبادی ـ سیاسی برائت از مشرکین، صبح جمعه، ۱۷ تیرماه با حضور زائران ایرانی و قرائت پیام مقام معظم رهبری در صحرای عرفات برگزار شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب ـ نماینده ولی فقیه در امورحج و زیارت ـ در سخنانی به تبیین فلسفه این مراسم پرداخت و بر لزوم برائت از شرک و کفر و لزوم ایمان به خدا و پیامبر اکرم (ص) تاکید کرد و گفت: هیچ فردی نمی‌تواند بگوید من به خدا ایمان دارم و همزمان با رژیمی که کودکان فلسطینی را می‌کشد، دست رفاقت دهد. لازمه برائت از شرک و استکبار، نفی کفر طاغوت و روی گرداندن از آن و ایمان به خدا است.

حجاج احرام‌بسته پس از آن‌که نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، پیام مقام معظم رهبری برای کنگره حج ۱۴۰۱ را خواند، در قطعنامه‌ای ۵ ماده‌ای نسبت به هرگونه استحاله محتوایی و راه‌اندازی گروه‌های تندروی به ظاهر اسلامی اعلام خطر کردند، همچنین در محکومیت هر گونه تلاش کشورها برای عادی‌سازی مناسبات با رژیم صهیونیستی شعار دادند.

متن کامل این قطعنامه که در مراسم برائت از مشرکین از سوی بعثه مقام معظم رهبری در صحرای عرفات خوانده شد، به این شرح است:
«بَرَاءَهٌ مِنَ اللَّهِ وَرَسُولِهِ إِلَی الَّذِینَ عَاهَدْتُمْ مِنَ الْمُشْرِکِینَ
شکر و سپاس، خداوند قادر متعال را که توفیق برگزاری حج ابراهیمی را به ما عنایت فرمود و از میان خیل عاشقان و مشتاقان ایران اسلامی، جمع حاضر را برای انجام مناسک عبادی ـ سیاسی حج امسال برگزید.
ما حجاج بیت‌الله الحرام با تأسی به سیره پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) در صحرای عرفات، با آرمان‌های اسلام ناب محمدی تجدید پیمان کرده و اندیشه‌های والای امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری را چراغ راه خود قرار داده و با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عزیز به‌ویژه شهدای مسجدالحرام و فاجعه منا، مواضع اصولی خود را اعلام می‌کنیم.
۱- ما حجاج بیت‌الله الحرام نسبت به هرگونه استحاله محتوایی، راه‌اندازی گروه‌های تندروی به ظاهر اسلامی، دخالت و تجاوز غاصبانه به کشورهای اسلامی که از اهداف و برنامه‌های نظام استکبار و سطله برای نابودی و کم‌اثر جلوه دادن تأثیرات عمیق فرهنگی و معنوی اسلام است، اعلام خطر کرده و بر بصیرت کامل و ضرورت ایستادگی امت اسلامی در مقابل آن تأکید می‌کنیم.
۲- ما حجاج شرکت‌کننده در مراسم برائت از مشرکین، ‌آزادی قدس شریف، نخستین قبله‌گاه مسلمانان از چنگال رژیم کودک‌کش صهیونیستی را آرمان و اولویت بی‌بدیل امت اسلامی دانسته و ضمن حمایت از ملت مقاوم و قهرمان فلسطین، هرگونه عادی‌سازی مناسبات با این رژیم جنایتکار را که باعث ایجاد خلل در صفوف یکپارچه مسلمانان و جبهه مقاومت اسلامی می‌شود، محکوم می‌کنیم.
۳- ما حجاج بیت‌الله الحرام با یادآور رسالت و نقش سازمان‌های بین‌المللی به‌ویژه سازمان ملل متحد، بر لزوم پایبندی به حق، عدالت و دفاع از حقوق ملت‌های مظلوم در برابر زیاده‌خواهی کشورهای مستکبر و نظام سلطه، ‌ تأکید می‌کنیم.
۴- ما حجاج بیت‌الله الحرام ضمن پیروی از سیره عملی ابراهیم خلیل‌الله و رسول گرامی اسلام (ص) از سیاست‌های آمریکا و رژیم منحوس صهیونیستی مبنی بر ایجاد تفرقه بین مسلمانان اعلام انزجار کرده و بر اهمیت وحدت جهان اسلام حول محور قرآن کریم و آرزوهای پیامبر اعظم (ص) تأکید می‌کنیم.
۵- ما حجاج بیت‌الله الحرام از پیشرفت‌های علمی و فتح قله‌های دانش در جهان اسلام استقبال کرده و مصون‌سازی جوامع اسلامی و تقویت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران در برابر تهدیدات آمریکا و رژیم صهیونیستی را مرهون هدایت‌های خردمندانه رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای دانسته و با تجدید پیمان با آرمان‌های امام امت (ره) و شهدا، بر اطاعت و پیروی از فرامین و رهنمودهای ایشان، تأکید می‌کنیم.
صحرای عرفات
نهم ذی‌الحجه ۱۴۴۳ هجری قمری ـ برابر با ۱۷ تیر سال ۱۴۰۱ هجری شمسی»

انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.