×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
جروزالم پست: فروپاشی کابینه نتانیاهو طرح صلح ترامپ را به خطر می‌اندازد

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، یک رسانه صهیونیستی با یادآوری بحران سیاسی در اراضی اشغالی و فروپاشی کابینه ائتلافی رژیم صهیونیستی، این تحولات را موانعی در مسیر طرح صلح ادعای رئیس جمهور آمریکا و روند سازش اعراب با این رژیم ارزیابی کرد.
روزنامه جروزالم پست روز جمعه در مطلبی سقوط کابینه بنیامین نتانیاهو و بنی گانتس را رخدادی توصیف کرد که در روند عادی سازی روابط کشور‌های عربی با رژیم صهیونیستی وقفه ناگهانی ایجاد می‌کند. در بخشی از گزارش جروزالم پست خوانده می‌شود: ورود اسرائیل به چهارمین انتخابات در عرض تنها دو سال به معنای قرار گرفتن برنامه‌های نتانیاهو و ترامپ به ویژه پروژه عادی سازی با برخی کشور‌های عربی و اسلامی در بن بست است. زیرا ممکن است کابینه بعدی اسرائیل به اندازه کابینه نتانیاهو از حمایت دولتمردان آمریکا برخوردار نباشد.
جروزالم پست با یادآوری نقش میانجیگری آمریکا در توافق‌های ادعای صلح در خاورمیانه نوشت رئیس جمهور آمریکا طی چند هفته امضا چهار کشور عربی را برای سازش با اسرائیل گرفت، زیرا می‌دانست که هر روزی پیش از ۲۰ ژانویه و پایان مسئولیت‌های ریاست جمهوری او از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار است.
در نیمه دوم سال ۲۰۲۰ دولت‌های عربی امارات، بحرین و به تازگی سودان و مراکش در خیانتی آشکار به ملت فلسطین ماه گذشته میلادی روابط پیش از این پنهانی خود با رژیم صهیونیستی را علنی کردند. خیانتی که با واسطه گری رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید منعقد شد. شیوخ خلیج فارس با نادیده گرفتن آرمان فلسطین روابط پنهانی خود با رژیم صهیونیستی را آشکار کرده اند و دیگر عرب‌های خلیج فارس نیز در صف پیوستن به خائنان قدس شریف هستند.
این در حالی است که طرح صلح عربی کشور‌های عربی هرگونه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را منوط به بازگرداندن سرزمین‌های فلسطین بر اساس مرز‌های سال ۱۹۶۷ و پذیرش یک دولت مستقل فلسطینی به پایتختی بیت المقدس شرقی از سوی رژیم صهیونیستی می‌داند.
انتهای پیام/

برچسب ها : , ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.