×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
جامعه ایثارگران یک سرمایه بزرگ ملی و بی‌بدیل است

مشاور وزیرکشور در امور ایثارگران با اشاره به اینکه شهدا و دیگر ایثارگران برای اهداف الهی گام در این عرصه نهادند خاطر نشان کرد؛ با این وجود، رفع مشکلات خانواده های آنان برای همه بویژه برای مسئولان ارشد و کار گزاران یک الزام و تعهد است.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، حسین  همراهی مشاور  وزیرکشور در امورایثارگران در نشست مجازی ایثارگران سازمان ثبت احوال گفت: برخی عدم همکاری در دستگاههای مختلف و احیاناً شوک هایی که از این طریق به ایثارگران و خانواده آنان وارد می شود، قابل تحمل نیست و مسئولان ارشد کشور لازم است چاره اندیشی کنند. او گفت در مقام پاسخ گویی شرمنده جامعه ایثارگری هستیم.

 همراهی افزود : دستگاه قضایی ، مجلس شورای اسلامی و مسئولان اجرایی باید برای این بن بست هایی که مکرر وقت جامعه ایثارگری و دست اندرکاران کشور را می گیرد از همان ابتدای تهیه و تصویب قوانین و مقررات، جامع نگری کنند و با بررسی های دقیق کارشناسی مانع مشکلات اجرایی و عمل به قوانین شوند و مجازات لازم را برای عمل نکردن به قانون مصوب پیش بینی و واقعا به آن عمل کنند.  

حسین  همراهی در نشست ایثارگران ثبت احوال کشور که به مناسبت  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و با حضور رئیس ، معاونان و مدیران ارشد این سازمان بصورت ویدئو کنفرانس برگزارشد افزود: مبهم و شفاف نبودن قوانین ایثارگران مصوب مجلس شورای اسلامی و برداشت های ناصواب و رفت و برگشت های مکرر استفساریه میان دستگاههای اجرایی و تقنینی و قضایی به مشکلی بشدت آزار دهنده برای جامعه ایثارگری تبدیل شده است.  

« استخدام ایثارگران در برنامه پنجم هنوز لاینحل »

مشاور وزیرکشور گفت : در حالی که فقط یک سال  به پایان برنامه ششم توسعه مانده است جامعه ایثارگران هنوز درگیر قوانین حمایتی مربوط به برنامه پنجم توسعه است که درگیر و دار تفاسیر مختلف و ابهام ها و برخی عمل نکردن های مسئولان ناتمام مانده است؛ یعنی با گذشت ۹ سال از شروع برنامه پنجم توسعه، هنوز که هنوز است قوانین حمایتی آن در مورد بسیاری از ایثارگران و خانواده شهدا عمل نشده است و این رفت و برگشت و استفساریه ها و عمل نکردن ها واقعا آزار دهنده است.

« برخورد صنفی و جناحی با موضوع ایثارگران »

همراهی ،  برخوردهای جناحی و حزبی و سیاسی را شایسته مواجهه با جامعه ایثارگری ندانست و گفت مدعیان تشکل های سیاسی و  احزاب و جناحها در شروع فعالیت انتخاباتی ادعای حمایت از ایثارگران  را افتخار خود عنوان می کنند ولی در عمل،  این همه مشکلات در اجرای قوانین ایثارگری وجود دارد.

« اراده قاطع مسئولان ارشد و لزوم برگشت ناپذیری قوانین ایثارگران »

مشاور وزیر کشور در امور ایثار گران  اراده ای قاطع برای حمایت عملی و کاربردی از ایثارگران و اجرای قوانین حمایتی از آنان را لازم دانست و گفت:  برگشت ناپذیری قوانین مصوب با تفاسیر و برداشت های بعضی از مراجع قضایی و اجرایی لازم است تضمین و تامین شود.

​وی افزود: بعضی از مقررات مصوب  ایثارگران به سبب تفسیرهای نادرست به  تضییع حقوق ایثارگران تبدیل شده و اقشار مأخوذ به حیا و محجوب ایثارگران  را دچار اذیت و سردرگمی کرده است. به عنوان نمونه  بند واو ماده ۴۴ قانون موضوع تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران بارها در رفت و برگشت  به مجلس و استفساریه تبدیل به قانون شد، مورد تایید شورای نگهبان قرارگرفت و رئیس جمهور آن را ابلاغ کرد ولی متاسفانه بعضی از دستگاه ها با تفسیر خودآنرا به مشکلی برای جامعه ایثارگران تبدیل کردند و عملا دستگاههایی که در حمایت از جامعه ایثارگران به این قانون عمل کرده بودند را پشیمان کردند و ازین دست مواردی مختلفی قبلا هم وجود داشت.  

وی مکاتبات مکرر و تعدد قوانین مبهم و چرخه پیچیده نظام اداری و همکاری نکردن دستگاههای مختلف را برای جامعه ایثارگری آزار دهنده دانست و گفت : جامعه ایثارگران یک سرمایه ی بزرگ ملی و بی بدیل است و  شایسته نیست با این سرمایه بی بدیل  اجتماعی و فرهنگی اینگونه رفتار شود .

وی در پایان گفت گرچه شهدا و دیگر ایثارگران برای اهداف الهی گام در این عرصه نهادند ولی  رفع مشکلات خانواده های آنان برای همه  بویژه برای  مسئولان ارشد و کار گزاران یک الزام و تعهد است.

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.