×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
تویودا برای سومین بار به عنوان رئیس لابی صنعت خودرو باقی ماند

به گزارش کیوسک خبر،‌ تویودا، یکی از اعضای خانواده بنیانگذار تویوتا موتور است و از سال ۲۰۱۸ رئیس انجمن سازندگان اتومبیل ژاپن هم هست. اکثر رؤسای این انجمن، فقط یک دوره دو ساله را در این پست سپری کرده اند.

تویودا،‌ در یک کنفرانس خبری آنلاین گفته است: «من این نقش را بعد از دریافت دیدگاه ها پذیرفتم که نشان می داد کار نیاز به ادامه دارد… مخصوصاً برای گذر از این مرحله دشوار.»

در حالی که حکومت ها در سراسر دنیا قوانین و مقررات آلایندگی را دشوارتر می کنند تا گرمایش زمین را مهار کنند، صنعت خودرو تحت فشار شدیدی قرار گرفته و باید خود را با دوران گذار به آلایندگی صفر سازگار کند، اما در مورد این که چگونه باید این کار انجام شود، اختلاف نظر وجود دارد.

در کنفرانس آب و هوای سازمان ملل که در شهر گلاسکو برگزار شد، ۶ خودروساز بزرگ از جمله جنرال موتورز، فورد، ولوو و دایملر [کمپانی مادر مرسدس بنز] بیانیه ای را امضا کردند که خودروسازان را ملزم به توقف تولید خودروهای سوخت فسیلی تا سال ۲۰۴۰ می کند.

شرکت خودروسازی تویوتا موتور از پیوستن به این جمع خودداری کرده است و استدلالش این است که دنیا هنوز آمادگی گذر از خودروهای بنزین و گازوئیل سوز به برقی را ندارد. غائب قابل توجه دیگر در این گروه، شرکت خودروسازی آلمانی فولکس واگن است.

در حالی که تعدادی از برندهای جهانی اعلام کرده اند که در سال های آینده برنامه دارند که خودروهای تمام برقی بسازند، تویوتا می گوید هنوز باید مخلوطی از فناوری ها از جمله سوخت هیدروژنی، هیبریدی های قابل شارژ با پریز برق رویکردی عملگرا است.

منبع: رویترز